בורסות עולם | סיקור שוטף

ריבאונד בוול סטריט: אופיטמיות סחר דחפה את המדדים לעליות; הנפט זינק לקראת פגישת אופ"ק

המדדים המובילים בניו יורק עלו בכ-0.6% ושברו רצף ירידות של שלושה ימים • לפי דיווח ב"בלומברג" ארה"ב וסין קרובות להסכם • סקר ה-ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 67 אלף משרות בחודש נובמבר, מתחת לתחזיות • הנפט קפץ בכ-4% על רקע דוח המלאים ולקראת הפסגה של אופ"ק מחר בווינה

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

אופטימיות סחר שלחה את בורסות וול סטריט לעליות ביום המסחר השלישי של השבוע בארה"ב, אם כי אלו נחלשו לקראת הנעילה. הנשיא טראמפ שוב הביע מוקדם יותר היום אופטימיות לגבי הסכם הסחר, והמדדים בוול סטריט תיקנו את הירידות שנרשמו אתמול.

מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.54%, הדאו ג'ונס עלה בשיעור זהה, ומדד S&P 500 הוסיף 0.64% לערכו.

שוק הריפו ממשיך לרכז עניין לאחר ששיעורי הריבית על ההלוואות זינקו הלילה מ-2% לכ-10%. ב-11 באוקטובר הודיע הפד כי היא ירכוש אג"ח אוצר קצרות לפחות עד לרביע השני של 2020 ויבצע פעולות ריפו לפחות עד ינואר הבא.

בהקשר זה, משתתפי ה-FOMC נדונו בסוגיות הקשורות בלחצים שהיו בשוק הכסף באמצע ספטמבר, והביעו חשש באשר להתפתחות מצב העתידית של תנאי שוק הכספים. לדברי כלכלני לאומי שוקי הון, דודי רזניק וד"ר גיל בפמן: "האפשרות ללחצים מוגברים בשוק הבין-בנקאי מהווה סיכון פוטנציאלי מוגבר לקראת סוף השנה ובהמשך, בעונת תשלומי המסים, באפריל 2020".

אלפבית  נסחרה על רקע הדיווח מאתמול לפיו לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל, מוותרים על הנהגת החברה האם ומעבירים את השליטה לידי סונדאר פיצ'אי, שהמכהן מאוגוסט 2015 כמנכ"ל חברת גוגל. פייג' כיהן בתפקיד מנכ"ל אלפאבית, אותו הוא מילא מאז 2015, ואילו ברין היה נשיא החברה.

מנייתה של אקספדיה  זינקה על רקע פיטורי המנכ"ל, מארק אוקרסטרום, בנוסף לעזיבת סמנכ"ל הכספים וזאת בצל מחלוקת לגבי האסטרטגיה של החברה.

21:00

חטיבת ניהול העושר של מורגן סטנלי צופה כי מדד S&P 500 עשוי לסיים את שנת 2020 ברמה של 3,000 נקודות, כלומר מתחת לרמה בה המדד נסחרת כעת. לגבי השנה הנוכחית, בבנק ההשקעות צופים כי המדד יסיים ברמה של 2,750 נקודות. כדי שזה יקרה, מדד S&P 500 יצטרך לרדת 11% מרמת הסגירה שנרשמה אתמול. 

19:40

מחיר חבית נפט מזנק ביותר מ-4% על רקע הירידה המפתיעה במלאים בארה"ב, ירידה הגבוהה פי 3 מהתחזיות של השוק.

18:36

בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים בניו יורק לאחר הדיווח ב"בלומברג" ולפיו סין וארה"ב קרובות לחתימה על הסכם סחר. מדד הדאקס הגרמני זינק ב-1.17%, הקאק הצרפתי עלה ב-1.27% והפוטסי הבריטי הוסיף 0.38% לערכו.

18:10

המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד 0.7% על רקע האופטימיות סביב התבטאויותיו של הנשיא טראמפ ולפיהן המשלחות של הצדדים מנהלות שיח טוב לקראת חתימה על הסכם סחר.

16:33

המסחר בניו יורק נפתח בטריטוריה הירוקה על רקע האופטימיות שנרשמה לאחר הדיווח ב"בלומברג" כי ארה"ב וסין קרובות לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר מה שיגלגל בחזרה את הטלת המכסים הצפויה באמצע החודש הנוכחי. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%, וכך גם המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 ששוברים רצף ירידות של שלושה ימים. 

אתמול דווח כי החתימה על הסכם סחר מתרחקת על רקע חילופי מהלומות מילוליות בין הצדדים, כאשר סין הביעה מורת רוח מהתערבותה של ארה"ב בענייני הפנים בהונג קונג.

מדד מנהלי הרכש של Markit בארה"ב הצביע על 51.6 נקודות, בדומה לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים, ומעל לרמה של 50.6 נקודות שנרשמו בחודש שעבר.

15:15

סקר ה-ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 67 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש נובמבר, מתחת לתחזיות לתוספת של 140 אלף משרות.

14:15

נמשכות העליות החזקות באירופה, על רקע דיווח של "בלומברג" שלפיו שתי הכלכלות הגדולות בעולם מתקרבות להסכם סחר. בדיווח צוטטו בעילום שם שני מקורות המקורבים למו"מ בין סין לארה"ב, ולפיהם שתי המעצמות מתקרבות להסכמה על היקף המכסים שיבוטלו במסגרת "שלב 1" של ההסכם.  

מניית UBISOFT Entertainment  הצרפתית מובילה את העליות במדד סטוקס אירופה 600 , לאחר שמורגן סטנלי העלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". מניית חברת המשחקים הצרפתית מזנקת ביותר מ-6%. את הירידות במדד ממשיכה להוביל אורנג' הצרפתית.

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים על כך שהבורסה בניו יורק צפויה להתאושש לאחר שלושה ימי מסחר רצופים של ירידות. מדד דאו ג'ונס מתחזק במסחר העתידי ב-160 נקודות, ומדדי נאסד"ק ו-S&P 500 מציגים אף הם עליות חדות לקראת פתיחת המסחר.

11:50

העליות באירופה מתחזקות על רקע פרסות נתוני מאקרו טובים, ומדד סטוקס אירופה 600  מטפס ביותר מ-1%. 

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בבריטניה הצביע בנובמבר על 49.3 נקודות, מעל לציפיות ל-48.6 נקודות, ופחות מ-50 נקודות באוקטובר. מדד מנהלי הרכש המשולב הצביע אף הוא בנובמבר על 49.3 נקודות, מעל לציפיות ל-48.5 נקודות, ופחות מ-50 נקודות באוקטובר.   

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגוש האירו הצביע בנובמבר על 51.9 נקודות, מעל לציפיות ל-51.5 נקודות, ופחות מ-52.2 נקודות באוקטובר. מדד מנהלי הרכש המשולב הצביע בנובמבר על 50.6 נקודות, מעל לציפיות ל-50.3 נקודות, ובדומה ל-50.6 נקודות באוקטובר.

מדדי מנהלי הרכש בתחום הייצור בגרמניה ובצרפת הצביעו בנובמבר על 51.7 ועל 52.2 נקודות, בהתאמה, לעומת ציפיות ל-51.3 ול-52.9 נקודות, ובהשוואה ל-51.6 ו-52.9 נקודות באוקטובר.

מניית אורנג' הצרפתית צונחת לאחר שספקית שירותי התקשורת הודיעה על תוכניתה האסטרטגית עד שנת 2025.

10:15

בורסות אירופה פתחו היום את המסחר בעליות שערים קלות, בציפייה לפרסום נתוני מאקרו, ולאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אתמול כי אולי עדיף לדחות את הסכם הסחר עם סין.

מדד סטוקס אירופה 600  נסחר בעלייה של כ-0.1% ורוב הבורסות והמגזרים נסחרים בטריטוריה הירוקה.  

מוקדם יותר השבוע איים טראמפ בהטלת מכסים על סחורות מצרפת, ועל יבוא מארגנטינה ומברזיל.

בספרד פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים לנובמבר, שהצביע על עלייה ל-53.2 נקודות לעומת צפי ל-51.9 נקודות ולעומת 52.7 נקודות באוקטובר. 

בורסות אסיה נעלו את המסחר בירידות היום, בעקבות דברי טראמפ. בורסת אוסטרליה הובילה את הירידות ואיבדה כ-1.6%. הכלכלה במדינה צמחה ברבעון השלישי ב-1.7% במונחים שנתיים. 

ירידות של כ-1% נרשמו בטוקיו, בהובלת צניחה של יותר מ-5% במניית Fast Retailing.

 הונג קונג ירדה בכ-1.1%, ירידות קלות נרשמו בשנחאי, עליות קלות בשנזן, וירידות של כ-0.7% בסיאול. 

07:00

ירידות שערים נרשמות היום בשוקי אסיה, לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אמש כי הוא עשוי לדחות את הסכם הסחר עם סין עד לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2020.

בורסת אוסטרליה מובילה את הירידות ומדד S&P/ASX 200 מאבד כ-1.6%, בהובלת צניחה של 2.5% במניית BHP.

הכלכלה האוסטרלית צמחה ברבעון השלישי במונחים שנתיים ב-1.7% בניכוי עונתיות. 

ביפן מאבד מדד ניקיי כ-1.1% בהובלת צניחה של יותר מ-4% במניית Fast Retailing. 

בורסת שנחאי מאבדת כ-0.3% ובשנזן נרשמות עליות קלות של 0.2%. בהונג קונג צונח מדד הנג סנג ב-1.2%.

ירידות של כ-0.8% נרשמות במדד קוספי בקוריאה, ומניית יצרנית השבבים SK Hynix מאבדת כ-1.8%, בעקבות ירידות אמש בוול סטריט במניות Nvidia, מיקרון ו-Advanced Micro Devices.   

בוול סטריט נרשמו אתמול ירידות בעקבות דברי טראמפ, שהתמתנו לקראת הסיום. בסיום המסחר הדאו ג'ונס ירד ב-1%, S&P 500 איבד 0.7% והנאסד"ק נחלש ב-0.6%. הזהב זינק אתמול ותשואות האג"ח ירדו.

טראמפ אמר כי ניתן לחכות עם החתימה על הסכם הסחר עד לאחר הבחירות בארה"ב, וזאת בניסיון לאותת לסינים כי אין בכוונתו לסגת מהטלת המכסים הצפויה באמצע דצמבר.