תיק ניירות הערך שחולט הוליד תביעת מיליונים: שאול אלוביץ' ואחיו תובעים את המדינה

אלוביץ, בעל השליטה בבזק לשעבר ואחיו יוסי תובעים מהמדינה 20 מיליון שקל על חילוט תיק ניירות ערך שהחזיקו במשותף • נגד אלוביץ תלוי ועומד כתב אישום על מתן שוחד בתיק 4000, אחיו יוסי שגם כספו חולט אינו חשוד או נאשם בפרשה

שאול אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף

בעל השליטה בקבוצת בזק לשעבר שאול אלוביץ' ואחיו יוסי תובעים 20 מיליון שקל מהמדינה על חילוטים שבוצעו במסגרת חקירת תיק 4000 שבה נאשם שאול אלוביץ' במתן שוחד לראש הממשלה.

במרכז התביעה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז עומד חשבון ניירות ערך בהיקף של 35 מיליון שקל שניהלו השניים ובו אחזקה במניות כמו: אינטרנט זהב, פטרוכימיים וסאטקום מערכות. לטענת האחים אלוביץ', בידי החוקרים היה צו לתפיסת חלקו של שאול בחשבון ולמרות זאת חילטו גם את חלקו של אחיו, יוסי, שהיה בעת הרלוונטית בעל האחזקות הגדול יותר. בהמשך, לבקשתו של יוסי שאינו חשוד או נאשם בפרשה, שוחרר מרבית חלקו בחשבון.

האחים אלוביץ' טוענים כי יש לפצותם על הפסד עליית הערך של המניות שחולטו. בנוסף טוענים השניים כי גם את מניותיו של שאול אלוביץ' שעדיין תפוסות על המדינה למכור ולהפקידן בקרן ייעודית שנועדה לשמור על ערכם של נכסים שנתפסים במסגרת הליכים פליליים. סך הנזקים שנגרמו להם עומדים להערכתם על כ-20 מיליון שקלים. השבוע חשפנו ב"גלובס" כי מבקר המדינה בודק את מדיניות החילוטים של המשטרה בהמשך למספר פסיקות של בית המשפט העליון שכבר קבע כי יש לשים גבולות לתופעת תפיסת הרכוש של חשודים בהליכים פליליים עוד בטרם הרשעה.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד שאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת לזכותם חזקת החפות.