הישראלית שדיווחה על "האצה בצמיחה": מניית אפסווילאג' הנסחרת באוסטרליה זינקה 53% ביום

החברה, המפתחת פלטפורמת תוכנה כשירות לניהול אפליקציות לקידום עסקים קטנים ובינוניים, צופה הכנסות חוזרות חודשיות של כ-105 אלף דולר - צמיחה של 50% ביחס לרבעון הקודם ושל 200% לעומת הרבעון המקביל

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב
סידני אוסטרליה / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

מניית החברה הישראלית אפסווילאג' (AppsVillage) הנסחרת בבורסה האוסטרלית זינקה ביום חמישי ב-53% במחזור מסחר גבוה מאוד ביחס לממוצע, לאחר שדיווחה על האצה בצמיחה ברבעון הרביעי של השנה. "הצמיחה עקפה את ציפיות ההנהלה", נכתב בהודעת החברה. היקף ההכנסות החוזרות יגיע לכ-105 אלף דולר בחודש, צמיחה של 50% בהשוואה לרבעון הקודם וצמיחה שנתית של כ-200%.

אפסווילאג' שהוקמה ב-2015 על ידי המנכ"ל מקס בלובנד מפתחת פלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS) המיועדת לספק לעסקים קטנים ובינוניים אפשרות ליצור, להשיק ולנהל אפליקציות לטלפונים ניידים, במטרה לקדם את עסקיהם. לפי נתונים שפרסמה אפסווילאג' לקראת ההנפקה שלה באוסטרליה, החברה מוכרת רישיונות לשימוש בפלטפורמה שלה במחיר של 19.99 דולר במנוי חודשי או 14.99 דולר לחודש במנוי שנתי, והיא גובה עמלות על רכישות באמצעות האפליקציה או על פרסומות של לקוחותיה ברשתות חברתיות. החברה דיווחה ביום חמישי שמספר העסקים הקטנים והבינוניים המשלמים עבור שירותיה צפוי להגיע בסוף השנה ל-6,000, לעומת 4,094 בסוף הרבעון הקודם ו-1,685 בתחילת השנה. לאחרונה החלה החברה בפיילוט בארה"ב בתחום המיקרו-מימון.

בשנת 2018 הכנסות אפסווילרג' הסתכמו ב-373 אלף דולר ארה"ב, עלייה מ-78 אלף דולר ב-2017. החברה רשמה ב-2018 הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, גידול בהשוואה להפסד של 555 אלף דולר ב-2017.

לאחר הזינוק במניה נכנסה המניה להפסקת מסחר בבורסה, כנהוג באוסטרליה לקראת פרסום דיווח מהותי של חברה נסחרת. לפי הדיווח על הפסקת המסחר, המניה תישאר בהפסקת מסחר עד יום שלישי הקרוב או עד לפרסום הדיווח המהותי. על רקע הזינוק במניה, לא מן הנמנע שמדובר בדיווח על הנפקה משנית: מניית אפסווילאג' הונפקה לראשונה באוסטרליה באוגוסט האחרון במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה ולפי שווי של 13.3 מיליון דולר אוסטרלי. לאחר הזינוק בסוף השבוע, המניה הגיעה למחיר של 29 סנט אוסטרלי, 45% מעל מחיר ההנפקה הראשונית, ושווי השוק של החברה הוא 19.3 מיליון דולר אוסטרלי שהם כ-46 מיליון שקל.

אפסווילאג' היא אחת מיותר מ-20 חברות ישראליות שנסחרות כיום בבורסה האוסטרלית ASX. כל החברות מגיעות מתחומי הטכנולוגיה השונים ורובן חברות קטנות יחסית.