קמהדע: הסכם ייצור שיכניס כ-100 מיליון דולר לאורך 12 שנה החל מ-2023

חברת התרופות מדווחת על מסמך עקרונות מחייב לייצור מוצר מסחרי המאושר על-ידי ה-FDA • לאחר העברת הטכנולוגיה הנדרשת מהיצרן הנוכחי צפויה קמהדע להתחיל בייצור מסחרי בתחילת 2023

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח
עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח

חברת התרופות קמהדע   מדווחת היום על מסמך עקרונות מחייב, עם שותף ששמו לא נמסר, לייצור מוצר אימונוגלובולין מסחרי המאושר על-ידי ה-FDA - רשות המזון והתרופות של ארה"ב. לאחר העברת הטכנולוגיה הנדרשת מהיצרן הנוכחי, ובכפוף לקבלת כל אישורי ה-FDA הנדרשים, צפויה קמהדע להתחיל בייצור מסחרי של המוצר בתחילת שנת 2023. בקמהדע מעריכים, בהתבסס על היקף המכירות הנוכחיות של המוצר בשוק, כי להכנסות השנתיות של החברה יתווספו כ-8-10 מיליון דולר, כלומר בסך הכול, לאורך כל תקופת ההסכם (12 שנה), היקף ההכנסות ינוע סביב כ-100 מיליון דולר. עוד מציינת החברה, כי הרווחיות הגולמית הצפויה מייצור המוצר תהיה דומה לרווחיות הממוצעת של מגזר המוצרים התעשייתיים של החברה (כ-47% על בסיס Non-GAAP מתחילת השנה).

קמהדע נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, ושווי השוק שלה הוא כמיליארד שקל. לפני כשלושה שבועות נכנסה קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי להשקעה בחברה, והפכה לבעלת המניות הגדולה בה עם 12% מהמניות. פימי רכשה מניות קמהדע במחיר השוק באותה עת, 6 דולרים למניה, ומאז קפצה המניה ב-23%.

בחתימת ההסכם החדש, קמהדע ממשיכה בפעולות למילוי החסך שצפוי לה החל משנת 2022: כיום מייצרת החברה את המוצר גלסיה, לטיפול באמפיזמה תורשתית, עבור חברת התרופות טקדה המשווקת אותו בשוק האמריקאי. אולם בסוף 2021 יעבור הייצור לידי טקדה, והיא תשלם לקמהדע תמלוגים מהמכירות, כך שלפי הערכות הכנסות קמהדע ייפגעו.

בשבוע שעבר דיווחה קמהדע על הסכם אחר, לשיווק שישה מוצרי ביוסימלר (חיקוי לתרופות ביולוגיות) בישראל, ביניהם אחד שכבר מאושר לשיווק וחמישה שממתינים לאישור. קמהדע העריכה אז את הכנסות החברה ממוצרים אלה ב-20-30 מיליון דולר בשנה בשיא, לאחר שיושקו ב-2022-2025.

היום מסר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע, כי "מסמך העקרונות הזה תומך באסטרטגיה שלנו למנף את ניסיוננו ויכולת הייצור הזמינה במפעל הייצור שלנו המאושר על ידי ה-FDA, כדי להתחיל בייצור מוצרים נוספים מבוססי פלסמה לאחר המעבר של ייצור GLASSIA לטקדה במהלך 2021. בנוסף למוצר חדש זה אנו נמשיך לייצר ולמכור את KEDRAB, האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, אשר חווה ביקוש הולך וגובר בשוק האמריקאי, כמו גם המוצרים התעשייתיים האחרים שלנו הנמכרים בשווקים בינלאומיים. אנו ממשיכים לתור באופן יזום אחר הזדמנויות נוספות לייצור מוצרים חדשים במפעל שלנו".