ענקית המתכות הרוסית נורניקל התחילה ניסוי בפלטפורמת בלוקצ'יין

על פי דיווח ב"בלומברג", המערכת הניסיונית, שתשמש למסחר במטבעות דיגיטליים מגובים במתכות, צפויה להיחשף בקרוב למשקיעים בארה"ב, בשווייץ ובאיחוד האמירויות • בעל השליטה בנורניקל הוא האוליגרך ולדימיר פוטנין, הנחשב לגדול עשירי רוסיה

ולדימיר פוטנין, בעל שליטה ומנכ"ל נורניקל / צילום: Maxim Shemetov, רויטרס
ולדימיר פוטנין, בעל שליטה ומנכ"ל נורניקל / צילום: Maxim Shemetov, רויטרס

נורניקל (Nornickel), החברה הגדולה ברוסיה בתחום הכרייה והזיקוק של פלדיום וניקל, הכריזה בסוף השבוע האחרון כי התחילה לערוך ניסוי בפלטפורמה דיגיטלית חדשה, שתשמש למסחר במטבעות קריפטוגרפיים מגובים במתכות. המערכת הניסיונית, לדברי החברה, נועדה להבטיח שהמסחר במתכות ברוסיה יתנהל ביעילות מירבית.

על פי דיווח של רשת "בלומברג" ביום חמישי, החברה הרוסית (שבעבר נקראה "נורילסקי ניקל") משתפת פעולה במיזם החדש עם שלושה סטארט-אפים: Trafigura Group, Traxys ו-Umicore. נורניקל מקווה כי חברות תעשייה נוספות יצטרפו בעתיד למיזם. מנכ"ל Traxys, מארק כריסטוף, ציין כי התוכנית היא להשיק את הפלטפורמה לפעילות מסחרית כבר בשנה הבאה.

פלטפורמת הבלוקצ'יין של נורניקל, על פי הדיווח, מבוססת על טכנולוגיה של Hyperledger Fabric, המאפשרת למשקיעים לרכוש אסימונים דיגיטליים (טוקנים) המגובים במתכות, כמו פלדיום או ניקל, ולאחר מכן להמירם במתכות אלה. המיזם מתוכנן להיחשף בחודשים הקרובים למשקיעים בארה"ב, בשווייץ וגם באיחוד האמירויות הערביות.

המנכ"ל ובעל השליטה בחברת נורניקל הוא האוליגרך ולדימיר פוטנין, הנחשב לאדם העשיר ביותר ברוסיה. "אנחנו פשוט אורזים קשרים עסקיים קיימים אל תוך מבנה חדש ומודרני", אמר פוטנין ל"בלומברג" בנוגע לפלטפורמת הבלוקצ'יין של החברה. לדבריו, מערכת זו עשויה להפחית עלויות אדמיניסטרטיביות הכרוכות במעקב אחרי המתכות הנסחרות לכל אורך שרשרת האספקה. פוטנין מקווה שבתוך שנים ספורות תוכל הפלטפורמה החדשה לנהל 20% מכלל המסחר במתכות של נורניקל.

ב"בלומברג" מציינים כי חוסר הבהירות הרגולטורית בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ברוסיה עשוי להפריע לפלטפורמת הבלוקצ'יין של נורניקל להתחיל לפעול במדינה. צעדים שנקט הבנק המרכזי של רוסיה באחרונה מצביעים על כך שהמדינה מתנגדת בתוקף לשימוש במטבעות קריפטו כאמצעי תשלום.

מניותיה של נורניקל, הנסחרות בבורסה לניירות ערך של מוסקבה, משקפות כיום לענקית המתכות הרוסית שווי שוק של יותר מ-45 מיליארד דולר. במרץ 2019 דווח כי המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' מכר 1.7% ממניות נורניקל תמורת 551 מיליון דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.