מנדלבליט יתייחס לשאלה אם כתבי האישום מחייבים את התפטרות נתניהו מתפקידיו כשר

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבג"ץ כי יגיב לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, שדרשה את התפטרות נתניהו מכל תפקידיו המיניסטריאליים בעקבות הגשת כתב האישום נגדו • מנדלבליט יגיש את תגובתו בבוקר יום חמישי הקרוב

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט / צילום: רפי קוץ
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט / צילום: רפי קוץ

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לבג"ץ כי הוא מעוניין להגיש הודעה משלימה בעניין עמדתו ביחס למעמדו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לתפקידיו המיניסטריאליים. מדובר בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון שדרשה את התפטרות נתניהו מכל תפקידיו בעקבות הגשת כתב האישום נגדו.

השופט יוסף אלרון קיבל את בקשת מנדלבליט והורה כי עליו להגיש "הודעה מעדכנת עד ליום 12.12.2019 בשעה 10:00 ביחס לסעד המבוקש בעתירות, לפיו ראש הממשלה היוצאת בנימין נתניהו יודיע על התפטרותו מכל תפקידיו המיניסטריאליים".

המועד להגשת ההודעה אינו מקרי. מנדלבליט מעוניין לחוות את דעתו בעניין הצורך של נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר, רק לאחר פקיעת 21 הימים בהם ניתן עוד להרכיב ממשלה (יום רביעי בחצות). מנדלבליט לא מעוניין להיתפס כמי שמתערב במערכת הפוליטית, ומשום כך הוא מעוניין להגיב רק בבוקר יום חמישי, שעות לאחר הדד-ליין הפוליטי והיציאה האפשרית לבחירות.

יש לציין כי עד כה נתניהו עצמו לא הגיב לעתירה הדורשת את התפטרותו, והשופט אלרון ביקש כי יודיע עד ליום חמישי האם בדעתו להגיש את תגובתו לעתירות.

ובינתיים בעתירה אחרת, השופט עופר גרוסקופף החליט כי על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וראש הממשלה נתניהו להגיב עד 18 בדצמבר לעתירה לבג"ץ, שהוגשה אתמול על-ידי עשרות אנשי הייטק, בנוגע לשאלת האפשרות להטיל על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה. "ככל שהיועץ המשפטי לממשלה סבור כי עליו לתת חוות-דעת כאמור, יפרט במסגרת התגובה המקדמית מהו לוח הזמנים הצפוי למתן חוות-דעת כאמור".

השופט גרוסקופף ביקש את התייחסות השניים גם לשאלה האם בית המשפט צריך להכריע בשאלת כשירות נתניהו לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.