טוויטר מסכמת שנה: מה היה הציוץ האהוב בישראל ב-2019?

הרשת החברתית טוויטר פרסמה הלילה סיכום רשמי של שנת 2019 בפלטפורמה • בין ההאשטאגים הפופולריים בישראל: האירוויזיון, פורטנייט וניסיון הנחיתה על הירח של בראשית

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

הרשת החברתית טוויטר פרסמה סיכום רשמי של שנת 2019 בפלטפורמה, הכולל גם סיכום הנוגע למגמות המובילות בקרב משתמשי טוויטר בארץ. לפי החברה, הנושאים המרכזיים ביותר בפלטפורמה השנה בארץ היו מערכות הבחירות, תחרות האירוויזיון שהתקיימה בישראל וסדרת הטלוויזיה הפופולרית "משחקי הכס", שהשנה שודרה עונתה האחרונה.

הציוץ שזכה למספר הלייקים הגבוה ביותר בישראל מתחילת השנה עד לאמצע נובמבר, לפי מדידות החברה, היה של יו"רית מרצ לשעבר, זהבה גלאון, שהגיבה בסרקסטיות לציוץ של שר האוצר משה כחלון ביום הבחירות וכתבה: "משה תמצמץ פעם אחת אם אתה מוחזק בבלפור, פעמיים אם אתה בקיסריה" וצבר אלפי לייקים.

 

ציוץ בולט נוסף שגרף מספר לייקים אפילו גבוה יותר משל גלאון, אך לא נכלל בסיכום הרשמי מאחר שפורסם ב-17 בנובמבר, היה של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. עודה צייץ תמונה בה הוא נראה מצולם עם שלושת ילדיו בפיג'מות, ונכתב כי "בסוף יום ארוך צריך לשים את שלושת האיומים הקיומיים האלה לישון!", במחאה על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות להקמת ממשלה בתמיכת חברי הכנסת הערבים.

 

בין ההאשטגים המובילים בישראל השנה נכללו לפי החברה בין היתר eurovision# לכבוד האירוויזיון, #fortnite הנוגע למשחק הווידאו הפופולרי, ו-#israeltothemoon בעקבות ניסיונה של החללית הישראלית בראשית לנחות על הירח. בין ההאשטגים המובילים בעברית נכללו בין היתר #בחירות2019 , #סליחה ו-#התחלנו.

פרט לישראל, טוויטר מיפתה את הנושאים הכי מדוברים השנה בעולם, לפי מדידה של מספר האנשים שצייצו על כל נושא. הפוליטיקאים המדובר ביותר בטוויטר השנה בעולם היה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואחריו נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וחברת הקונגרס האמריקאית אלכסנדרה אוקסיו-קורטז.

ההאשטג החדשותי המוביל בעולם היה #NotreDame שהופץ בעקבות השריפה בכנסייה הפריזאית, והאשטגים מובילים נוספים היו #Brexit לכבוד הברקזיט שהיה אמור להתרחש השנה אך נדחה, #PrayForAmazonia שתפס תאוצה בעקבות שריפות הענק ביער האמזונס, ו-#HongKong בעקבות המחאות המתמשכות בעיר.

בקטגוריית תוכניות הטלוויזיה "משחקי הכס" הייתה התכנית המדוברת ביותר בעולם, ואחריה "דברים מוזרים" (Stranger Things) ו"משפחת סימפסון". הסרטים המדוברים ביותר בעולם היו הנוקמים: "סוף המשחק", "צעצוע של סיפור 4" ו"ג'וקר".

השחקן המדובר בעולם היה טום הולנד, את קטגוריית המוזיקאים הובילה הלהקה הקוריאנית BTS, ומבין נבחרות הספורט קבוצת הכדורגל ברצלונה הייתה המדוברת ביותר, ואחריה ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד. הספורטאית המדוברות ביותר השנה הייתה הכדורגלנית האמריקאית מייגן ראפינו, ואילו הספורטאי המדובר ביותר בטוויטר הוא הכדורגלן ניימאר.