מה מדאיג את הרפובליקנים לקראת בחירות 2020?

עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, משוכנע שהנשיא טראמפ עושה עבודה נהדרת, חושב שהמועמדים הדמוקרטים חלשים, ובכל זאת לא ישן טוב בלילה • השבוע בפודקאסט "המדריך לטראמפיסט": כשחצי ציבור שונא את הנשיא שאתה אוהב • האזינו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושר המשפטים ביל באר / צילום: ארין סקוט, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושר המשפטים ביל באר / צילום: ארין סקוט, רויטרס

"בדרך-כלל בבחירות באמריקה הציבור מצביע בהתאם לשגשוג הכלכלי", אומר עו"ד מארק צל, "ואנחנו לא ראינו שגשוג כזה כבר חצי מאה. אצל המיעוטים האפרו-אמריקאים וההיספאנים אחוזי האבטלה הם הנמוכים ביותר בכל הזמנים. אבל דונלד טראמפ הוא דמות שערורייתית. זו הסיבה שמיליוני אמריקאים אוהבים אותו, כמוני: הוא אותנטי, הוא מדבר דוגרי. אבל הוא לא 'ספל התה' של כל הציבור האמריקאי. קרוב לחצי מהציבור לא אוהבים אותו, עד כדי שנאה". 

עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל / צילום: טל שניידר, גלובס
 עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל / צילום: טל שניידר, גלובס

וזה מה שמדאיג את צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל וסגן נשיא המפלגה הרפובליקנית מחוץ לארה"ב. דווקא שורת המתמודדים בפריימריז הדמוקרטים, כולל ג'ו ביידן, אליזבת' וורן וברני סאנדרס, וגם המצטרף החדש מייקל בלומברג, לא מדאיגים אותו במיוחד: "הדמוקרטים עצמם מבינים שקבוצת המועמדים שיש להם עכשיו די חלשה. אני כן מודאג מהתגובה של הציבור כלפי הנשיא טראמפ: למרות שהוא מאוד מוצלח, הוא גם שנוא. הוא מרגיז הרבה אנשים בארה"ב". 

לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארצות-הברית, טל שניידר ואורי פסובסקי מלווים את המסע לבית הלבן בפודקאסט "המדריך לטראמפיסט". השבוע, רגע לפני שהוא טס להדליק נר חנוכה בבית הלבן, עו"ד צל מגיע להתארח אצלנו ולהסביר איך מערכת הבחירות נראית מנקודת מבט של תומך טראמפ מושבע. 

דיברנו על הליכי ההדחה שעלולים להתפוצץ לדמוקרטים בפרצוף; ניסינו להבין איזה מועמד דמוקרטי עשוי לתת פייט לנשיא; לגלות מה העמדה הרפובליקנית לגבי סיפוח בקעת הירדן, וגם: מה בעצם עושה המפלגה הרפובליקנית בישראל? 

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט