ברקע המאבק מול דיסני ואפל, נטפליקס משחררת נתוני צמיחת מנויים מחוץ לארה"ב

אירופה, המזרח התיכון ואפריקה הכפילו ויותר את מספר המנויים שלהן מתחילת 2017 והיו אזור הפעילות הגדול ביותר מחוץ לארה"ב של נטפליקס • גם אמריקה הלטינית רשמה צמיחה חדה, ואסיה היא אזור מבטיח אך חלק קטן יחסית מסך העסקים של החברה

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס

חברת הזרמת תכני הווידאו לבתי המנויים נטפליקס פרסמה אתמול (ב') נתונים חדשים שחשפו כמה מהר היא צומחת בחלקים מן העולם, במאמץ לשכנע את וול סטריט להתמקד בצמיחתה העולמית, ולא בשוק האמריקאי התחרותי יותר.

החשיפה של נתוני המנויים וההכנסה מפעילות מחוץ לארה"ב הייתה אתמול בדיווח לרשות ניירות הערך הפדרלית. משקיעים ואנליסטים היו להוטים ליותר מידע מפורט על עסקיה של נטפליקס.

אירופה, המזרח התיכון ואפריקה - שנחשבות לאזור אחד בדוחות של נטפליקס - הכפילו ויותר את מספר המנויים שלהן מתחילת 2017 והיו אזור הפעילות הגדול ביותר מחוץ לארה"ב של החברה. גם אמריקה הלטינית רשמה צמיחה חדה, ואסיה היא אזור מבטיח אך חלק קטן יחסית מסך העסקים של נטפליקס.

בסך-הכול יש לנטפליקס 158.3 מיליון מנויים ברחבי העולם.

הגידול במספר המנויים בארה"ב הוא הנתון החשוב בעיני וול סטריט והמניע העיקרי של המניה, אבל הוא החל להאט, ונטפליקס צפויה לתחרות קשה יותר של יריבות סטרימינג (הזרמת שידורים דרך האינטרנט) חזקות.

בחודש שעבר, דיסני ואפל השיקו בנפרד שירותי הזרמה חדשים של תכנים (שידורים ווידאו) לצרכנים. בשנה הבאה תשיק וורנר מדיה מקבוצת AT&T את שירות הסטרימינג החדש שלה, HBO Max, ו־NBC יוניברסל (מקבוצת קומקאסט) תשיק את פלטפורמת Peacock.

גם מלחמת התמחור תהיה חזקה: שירות דיסני + יגבה 6.99 דולר לחודש, לעומת 12,99 דולר לחודש בתוכנית המנויים הפופולרית ביותר של נטפליקס. קומקאסט מתכננת שירות בדמי מנוי נמוכים שיתבסס על פרסומת.

מניית נטפליקס  ירדה ב־16% מאמצע יולי, כאשר הדוחות של החברה לרבעון השני הצביעו על ירידה במספר המנויים בארה"ב, לראשונה מזה תשע שנים.

בנסגרת שיטת הדיווח החדשה שלה, נטפליקס צירפה את קנדה לארה"ב, במה שיכול להמתיק במקצת את הנתונים: ברבעון יולי־ספטמבר ארה"ב וקנדה רשמו עלייה של 613,000 מנויים לסך של 63 מיליון.

נטפליקס החלה בהתרחבות בחו"ל ב־2016 כשהיא שילשה את נוכחותה ל־130 מדינות. המאמץ הזה חייב ניווט בין רגולציות שונות והשקעה בתוכניות מקומיות. המינוף העולמי הזה חיוני למודל העסקי שלה, כי הוא מספק את המשאבים הכספיים להשקיע סכומים גדולים בהוליווד כדי לפתח תכנים.

באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה היו לנטליפקס 47.4 מיליוני מנויים ב־30 בספטמבר, מול 19.7 מיליון מנויים ב־31 במרץ 2017, זינוק של 140%. ההכנסות באותה תקופה שולשו כמעט ל־4 מיליארד דולר.

אמריקה הלטינית הוכפלה כמעט ל־29.4 מיליון מנויים מ־15.4 מיליון, מסרה החברה, וההכנסות הוכפלו ויותר ל־2 מיליארד דולר. האזור האסיאני־פאציפי שולש ויותר באותה תקופה ל־14.5 מיליון מנויים מ־4.7 מיליון, וההכנסה עלתה למיליארד דולר מ־116 מיליון דולר.

אחד החששות בוול סטריט היה שנטפליקס לא תוכל לגבות בחו"ל את מה שהיא גובה בארה"ב תמורת שירותיה, כלומר שהצמיחה בחו"ל לא תייצר רוח כמו בארה"ב. לפי הדוחות, ארה"ב וקנדה אכן תורמות את ההכנסה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר ללקוח, אך האזורים האחרים אינם רחוקים מזה.

נכון ל־30 בספטמבר השנה, ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי בארה"ב וקנדה הייתה 12.36 דולר. על בסיס שער חליפין ניטרלי, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה תרמו בממוצע 10.90 דולר לחודש. באסיה ההכנסה הייתה 9.58 דולר למנוי, ובאמריקה הלטינית 9.35 דולר.

בדוח הרבעוני האחרון ל־2019 ולכל השנה, נטפליקס תדווח על העלייה בכמות המנויים בכל אזור. החברה מסרה גם שהיא תפרסם תחזיות למספרי מנויים בתשלום ללא פירוט אזורי לשנה הבאה.