עו"ד אורלי בן-ארי למקורביה: "סומנתי ע"י שי ניצן שלא קידם אותי. לא אוותר על המינוי"

שר המשפטים אוחנה החליט למנות את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה למרות התנגדות היועמ"ש • מנדלבליט: "זו מועמדת שאינה עונה לאמות-המידה הנדרשות לתפקיד" • גורמים בפרקליטות: "מופעלים על בן-ארי גינזברג לחצים משמעותיים מתוך המערכת לוותר על המינוי"

עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג / צילום: דוברות משרד המשפטים
עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג / צילום: דוברות משרד המשפטים

18:35

ממלאת-מקום פרקליט המדינה הנבחרת, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, אמרה היום (ג') למקורביה: "אני לא מתכוונת להיכנע ללחצים עליי לוותר על המינוי. סומנתי על-ידי שי ניצן שלא קידם אותי".

15:15

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כתב לשר המשפטים אמיר אוחנה: "קיימת מניעה משפטית למינוי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג כממלאת-מקום פרקליט המדינה".

אחרי הודעת השר אוחנה הבוקר על מינויה של בן-ארי גינזברג לתפקיד, פנה מנדלבליט במכתב לאוחנה והבהיר לו כי יש מניעה משפטית לקיום המינוי. לדברי מנדלבליט לשר אוחנה, "החלטת לבחור לתפקיד זה, על משמעותו הדרמטית לאכיפת החוק, מועמדת שאינה מקרב הדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המדינה ושאינה עונה לעמדתי לאמות-המידה הנדרשות לתפקיד זה". בן-ארי גינזברג מכהנת כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז.

במקביל, גורמים בפרקליטות אמרו היום ל"גלובס" כי "מופעלים על אורלי בן-ארי גינזברג לחצים משמעותיים מתוך המערכת לוותר על המינוי".

עוד כתב היועמ"ש לשר המשפטים כי "לעמדתי, שהוצגה בפניך בפגישותינו, מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות, ולכן קיימת מניעה משפטית לאישורו. בשים לב לדרישות התפקיד הנוכחיות לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמדתי היא כי עו"ד שלמה (מומי) למברגר - עליו המלצתי בפניך לתפקיד זה - עולה על עו"ד בן-ארי גינזברג, שאותה בחרת למנות לתפקיד, בפער גדול ומשמעותי ביותר מבחינת ההתאמה לתפקיד המדובר".

לדברי היועמ"ש במכתבו לשר המשפטים, "כפי שהובהר בחוות-דעתי, ממלא-מקום פרקליט המדינה נדרש להיות פרקליט מהדרג הבכיר ביותר, בעל ניסיון וותק רב, שמילא כמה תפקידים ניהוליים בכירים. יש להעדיף לתפקיד זה את מי ששימש קודם כמשנה לפרקליט המדינה או לכל הפחות כפרקליט מחוז. תפקידים אלה מכשירים את הממלא אותם לעמוד בראש פרקליטות המדינה ולנהל את היחידה הגדולה והמורכבת הזאת, שמונה כ-2,000 עובדים".

היועמ"ש הוסיף וכתב כי נקבעו על-ידי הממשלה שורה של הסדרים שהמטרה שלהם להבטיח את העצמאות של המועמדים שייבחרו לתפקידים הללו ואת ההיבטים המקצועיים בבחירתם. לדבריו מנדלבליט לשר אוחנה, "על המועמד להיות מעורה היטב בתהליכים המתקיימים כבר בפרקליטות, כך שיוכל להמשיך ולטפל בנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק".

היועמ"ש אומנם הביע במכתבו הערכה מסוימת לעו"ד בן-ארי גינזברג, אבל, כאמור, קבע כי יש מניעה משפטית למנותה לממלאת-מקום פרקליט המדינה.