אובר תשלם 4.4 מיליון דולר לעובדות שהוטרדו מינית בחברה

מדובר בהסכם בין החברה לנציבות לשוויון הזדמנויות במקומות עבודה בגין אפליה על רקע מיני בחברה בשנת 2017 • אובר תפעל באופן אקטיבי לזהות עובדים מטרידים

טרוויס קלניק, מייסד אובר / צילום: Shu Zhang, רויטרס
טרוויס קלניק, מייסד אובר / צילום: Shu Zhang, רויטרס

אובר הגיעה להסכם עם הנציבות לשוויון הזדמנויות במקומות עבודה (EEOC) ותשלם 4.4 מיליון דולר בגין אפליה על רקע מיני בחברה בשנת 2017. "מצאנו סיבה סבירה להאמין ש'אובר' התירה תרבות של הטרדה מינית ונקמה נגד אנשים שהתלוננו על הטרדות מסוג זה", מסרה אתמול הנציבות. הכסף יועבר לקרן שאובר תקים, שתפצה את נשים שהוטרדו מינית או זכו להתנכלות מצד הבוסים שלהם בגין תלונה על הטרדות מסוג זה.

ההסדר שהושג בין הצדדים מסיים חקירה בת שנתיים שהחלה בעקבות דיווחים בחברה על אפלייה והטרדה במקום העבודה תחת המנכ"ל לשעבר ומייסד החברה, טרוויס קלניק.

בתחילת 2017 מהנדסת תוכנה לשעבר בחברה, סוזן פאולר, פירסמה בבלוג שלה כי המנהל שלה באובר שלח לה בשירות הצ'אט של החברה מסרים שבהם ציין שהוא במערכת יחסים פתוחה. פאולר טענה כי שמעה סיפורים דומים מנשים אחרות באובר וכי כמה מסיפורים אלה עסקו באותו המנהל. "זה היה ברור שהוא ניסה לגרום לי לעשות סקס אתו, וזה היה כל כך לא בסדר שמיד ביצעתי צילומי מסך של הודעות הצ'אט האלה ודיווחתי עליו למחלקת משאבי אנוש", כתבה פאולר. מחלקת משאבי אנוש אמרה לה שהמנהל הוא "בעל ביצועים מעולים" ושהמחלקה "לא תחוש בנוח אם תעניש אותו על מה שהיה קרוב לוודאי שגיאה בתום לב מצדו".

מספר חודשים לאחר התלונה, קלניק התפטר מתפקידו כמנכ"ל. בנוסף החברה פיטרה למעלה מ־20 עובדים בעקבות חקירה פנימית שהיא ביצעה על הטרדות מיניות.

מעבר לקנס של 4.4 מיליון דולר, ההסכם מול הנציבות קובע גם כי אובר תפעל באופן אקטיבי לזהות עובדים מטרידים וכן מנהלים שלא מצליחים להגיב בצורה נאותה לדיווחים על הטרדה מינית. עוד נמסר על ידי הנציבות לשוויון הזדמנויות במקומות העבודה, כי לחברה ימונה מפקח חיצוני לחברה שיפקח על פעילותה בתחום זה למשך שלוש שנים.

"אובר צריכה לשמש דוגמה למעסיקים אחרים בגלל מחויבות ההנהלה שלה לתת דין וחשבון על התנהלותה", אמר ווליאם טמאי מהנציבות.