סקר הסקרים: פחות משבוע לפריימריז בליכוד, מה יקרה למפלגה בראשות נתניהו ומה בראשות סער?

מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה • סקר הסקרים בודק מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר של מערכת הבחירות הסוערת

הפריימריז בליכוד כבר מעבר לפינה, אך כחול לבן ממשיכה להוביל את טבלת המנדטים עם 35 לעומת 32 של הליכוד - כך עולה מסקר שפורסם הבוקר במעריב וב-103FM. אחריהן מגיעות הרשימה המשותפת עם 13, ש"ס עם 8, ישראל ביתנו ויהדות התורה עם 7 כל אחת, הימין החדש והעבודה עם 5 על אחת, והמחנה הדמוקרטי והבית היהודי עם 4 כל אחת. זהו הסקר השני במערכת הבחירות הנוכחית שצופה שהבית היהודי תיכנס לכנסת. 

הסקר נערך לפני ההודעה של איילת שקד ונפתלי בנט אתמול, לפיה ירוצו יחד בראשות הימין החדש. אם לנוכחותה של שקד יש איזושהי השפעה - הרי שהיא תתבטא בסקרים הבאים.

בבדיקה התיאורטית של הצבת גדעון סער בראשות הליכוד, התוצאה דומה לשבועות קודמים - הליכוד ייחלש, אבל מפלגות הימין האחרות יתחזקו משמעותית והשותפות המכונה "בלוק הימין" תתחזק. אבל בשני המקרים לאף צד אין אפשרות להקים ממשלה של צד אחד מובהק ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

גרף הממוצע מבוסס על חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת. סכום המנדטים לא תמיד מגיע ל-120, משום שמפלגת הבית היהודי עוברת את אחוז החסימה בחלק מהסקרים, אבל בממוצע נמצאת מתחתיו:

■ סקר מעריב ו-103FM מתאריך 20 בדצמבר
סקר כאן 11 מתאריך 15 בדצמבר 
■ סקר ישראל היום מתאריך 13 בדצמבר 
■ סקר מעריב מתאריך 13 בדצמבר 
סקר חדשות 12 מתאריך 12 בדצמבר 

פירוט הסקרים