משנה את פניה: פייסבוק תשדר פרסומת בסופרבול לראשונה בתולדותיה

פייסבוק מנסה לשפר את הדימוי של הרשת שלה, בין היתר באמצעות קמפיין שנקרא "יותר ביחד" • בתשדיר של 60 שניות יככבו כריס רוק וסילבסטר סטאלון והוא יקדם את פונקציית הקבוצות של האתר

שוק הפשפשים של פייסבוק / צילום: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי
שוק הפשפשים של פייסבוק / צילום: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

פייסבוק תשדר לראשונה בתולדותיה פרסומת בסופרבול. בתשדיר של 60 שניות יככבו כריס רוק וסילבסטר סטאלון והוא יקדם את פונקציית הקבוצות של האתר, מסרה דוברת פייסבוק.

רשת השידורים פוקס מסרה בחודש שעבר שהיא מכרה כבר את כל תשדירי הפרסום לסופרבול ה־54, מוקדם יותר מהמועדים שבהם מכרו רשתות השידור האחרת את תשדירי הסופרבול בשנים האחרונות. המשחק ייערך במיאמי ב־2 בפברואר.

המפרסמים משלמים עד 5.6 מיליון דולר לתשדיר מסחרי של 30 שניות במהלך שידור המשחק. בפעם שעברה, התשדירים השיגו שיא של 5.3 מיליון דולר.

פייסבוק מנסה לשפר את הדימוי של רשת המדיה החברתית שלה, בין היתר באמצעות קמפיין שנקרא "יותר ביחד" שמדגיש את הקבוצות כדרך למשתמשים לתקשר עם משתמשים בעלי טעמים ודעות דומים.

המאמץ הזה הוא חלק מהגדלה רחבה יותר של תקציבי הפרסום של פייסבוק בעולם, במטרה לבנות מחדש אמון וסנטימנט צרכני חיובי אחרי סדרה של מחלוקות על נהלי שמירת הפרטיות ופרסום מידע כוזב באתרי החברה. מנהל השיווק בפייסבוק, אנטוניו לוסיו, אמר בקיץ שעבר שהמאמץ הזה עשוי להכפיל ויותר את תקציב הפרסום של החברה.

פייסבוק לא הייתה מסורתית מפרסמת גדולה בהתחשב ברווחיה החריגים ובחדירה הרחבה לשוק הצרכני. חברת המעקב אחרי פרסומות Kantar העריכה שהיא הוציאה 382 מיליון דולר על פרסום בארה"ב בשנה שעברה, מול 50 מיליון דולר בלבד ב־2017.

אמזון, להשוואה, הוציאה 1.84 מיליארד דולר על פרסום בארה"ב ב־2018, והייתה המפרסמת החמישית בגודלה במדינה. האומדנים של Kantar אינם כוללים פרסום דיגיטלי מסוים.

תשדיר הסופרבול של פייסבוק, שהופק עם סכונות הפרסום Wieden + Kennedy, יכניס אותה לליגה של מפרסמים גדולים בלילה שבו יותר צופים מהרגיל מקדישים תשומת לב לתשדירים.