לונדון מחכה לכם: ההכרעה בבריטניה מגדילה את התיאבון בשוק

אי הוודאות סביב אופן ביצוע הברקזיט עדיין קיימת, אבל ההכרעה הברורה בבחירות בשבוע שעבר בבריטניה מגדילה את האטרקטיביות של ניירות הערך שם

בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס
בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס

המפלגה השמרנית בבריטניה בראשות בוריס ג'ונסון ניצחה ניצחון מכריע בשבוע שעבר את מפלגת השמאל, הלייבור, 365-203. הפער לטובת השמרנים הוא הגדול ביותר מאז 1987 ומפנה את הדרך לטובת מסגרת חקיקה לברקזיט. החשש מפני השלטון הפוטנציאלי של ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור, התפוגג והשווקים הגיבו לטובה בליל תוצאות הבחירות. הפאונד הבריטי סגר בעלייה של כ-2%, ושוק המניות בבריטניה עלה בכ-1.5%. שוק המניות שונא אי ודאות, ולכן אנו חושבים שזו העת שמשקיעים המתמקדים בתשואה יתחילו לצוד ערך בקרב המניות בבריטניה. הסיכונים המשמעותיים נותרו, והמשא ומתן על ברקזיט עם אירופה עשוי להיות תנודתי, אך שווי נמוך יחסי לצד תשואת דיבידנד גבוהה, כ-4.6%, אמורים לספק תמיכה במחירי המניות בבריטניה.

אנו מציינים את קרן הסל iShares Core FTSE 100 UCITS ETF (סימול ISF LN) של בלקרוק ככלי השקעה מצויין להשקעה במניות בבריטניה, וזאת בהתחשב בתשואת הדיבידנד הגבוהה הקשורה למניות באיזור והטיפול המיסויי היעיל בגינן, שמעניק מבנה ה-UCITS של הקרן. קרן ISF LN מחזיקה ב-100 החברות הגדולות בבריטניה הנסחרות במדד הלאומי 100 FTSE. החזקות גדולות ביותר הן Royal Dutch Shell (משקל של 9.5%) HSBC (משקל 6.3%), ו-Astrazeneca (משקל 5.2%). במדד בריטי זה יש חשיפה משמעותית למגזרים פיננסים (כ-20%), צריכה בסיסית (כ-15.5%), ואנרגיה (כ-14.5%). קרן הסל ISF LN הציגה מאז תחילת 2019 תשואה כוללת של 18.9% במונחי דולרים (13.9% במונחי פאונד) לעומת תשואה של 22.3% במדד ה-MSCI Europe ex.UK (במונחים דולריים).

זרימת הכספים לקרנות הסל חיובית

זרימת הכספים נטו לקרנות סל על בריטניה הסתכמה בכ-7 מיליארד דולר בשנת 2019 (על פי נתונים שבדק הצוות באופנהיימר ישראל באמצעות בלומברג). "זרימת הכסף לקרנות" (fund flows) מודדת את השינוי בסנטימנט כספי המשקיעים החדשים בקרן נתונה. תזרימים אלה בשנת 2019 מייצגים גידול של בערך 30% בסך הנכסים המנוהלים בתעודות ETF על בריטניה, הנתון הגבוה ביותר בשווקים מפותחים הגדולים. נתון זה עומד בניגוד ברור ליציאות ממדינות אחרות באירופה כמו גרמניה (יציאת כספים של כ-5 מיליארד דולר) וצרפת (יציאה של כ-2 מיליארד דולר). זרמים חיוביים מתמשכים לתוך בריטניה (1.5 מיליארד דולר בחודש האחרון) מייצגים נטייה חיובית לטובת נכסי בריטניה ממשקיעים בינלאומיים והצבעת אמון רחבה, למרות אי ודאות פוליטית ומאקרו כלכלית.

תמחור נמוך יחסית לשווקים מפותחים

שוויין של המניות בבריטניה מאופיין בדיסקאונט עמוק מול שווקים מפותחים אחרים בהתייחסות למכפילי הרווח ולתשואות הון. הנחה זו מיוחסת בעיקר לאי הוודאות סביב הברקזיט וההשפעה הפוטנציאלית שיהיה לו על כלכלת בריטניה. מדד ה-FTSE 100 נסחר במכפיל רווח עתידי לשנת 2020 של כ-12.9, לעומת 15 עבור מדד MSCI אירופה לא כולל בריטניה, 17.2 עבור ה-Nikkei 225 (יפן), ו-17.6 עבור S&P 500. ההבדלים בתמחור בהשוואה למדינות אחרות באירופה בולטים במיוחד בהבדלים בתשואות דיבידנד. מדד ה-FTSE 100 (כפי שנמדד באמצעות קרן סל ISF LN) מציע תשואת דיבידנד של כ-4.6%, כפול מזה של MSCI אירופה, כ-2.3%. בהנחה שהשתפר האמון בעתידן של חברות בריטניה, פער זה עשוי להיסגר.

השקעה במניות בבריטניה: עם ובלי גידור

משקיעים המעוניינים בחשיפה למניות בבריטניה יכולים לבחור בין קרנות הסל iShares Core FTSE 100 UCITS ETF (סימול ISF LN), ו-iShares Currency Hedged MSCI United Kingdom ETF (סימול HEWU). ההבדל העיקרי בין הקרנות הוא המטבע: ISF LN נסחר בפאונד בריטי, וה-HEWU מגודר בדולרים. קרן ISF LN עוקבת אחרי מדד FTSE 100, המחזיק חברות גדולות ובינוניות הנסחרות בריטניה, וה-HEWU עוקב אחר מדד ה-MSCI UK. קרן ISF LN הציגה תשואה כוללת בשנת 2019 במונחים דולריים של כ-18.9%, לעומת 15.8% ב-HEWU. לקרן ISF LN יש היקף נכסים של כ-8.2 מיליארד דולר ודמי ניהול שנתי של 0.07%, לעומת HEWU עם סך נכסים של 61 מיליון דולר ודמי ניהול של 0.47%. קרן ISF LN מחזיקה ב-100 מניות שונות והוקמה באפריל 2000, לעומת HEWU המחזיקה ב-96 מניות והוקמה במרץ 1996. 

הכותבים הם מנכ"לית משותפת ואנליסט בבית ההשקעות אופנהיימר. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם