ישרס תרוויח 32 מיליון שקל ממכירת רמת הנשיא לגב־ים

מאז 2011 נבנו ושווקו במסגרת הפרויקט המשותף בחיפה 711 יחידות דיור בתשעה בניינים • יו"ר ישרס, שלמה איזנברג: "המכירה היא חלק מהאסטרטגיה של יציאה מנדל"ן למגורים והתמקדות בנדל"ן מניב"

 

 

שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר
שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר

חברות הנדל"ן המניב גב ים  וישרס  מפרקות את השותפות ביניהן בפרויקט הבנייה למגורים רמת הנשיא בחיפה. הבוקר דיווחו שתי החברות כי בהתמחרות שהתקיימה ביניהן אתמול, נקבע כי ישרס תמכור לגב-ים את החזקותיה (50%) בחברה המשותפת "רמת הנשיא גב-ים רסקו" בתמורה ל-70 מיליון שקל. המכירה כוללת את כל מניות רמת הנשיא שהוחזקו בידי ישרס, וכן את כל הזכויות הנלוות להן ואת מלוא הלוואת הבעלים שהעמידה ישרס לחברת רמת הנשיא. השלמת העסקה, שכפופה עדיין לאישור הממונה על התחרות, צפויה להניב לישרס רווח הון של כ-32 מיליון שקל.

חברת רמת הנשיא מחזיקה בפרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה. גב-ים, שמחזיקה כיום במחצית השנייה של מניות רמת הנשיא, תחזיק לאחר השלמת העסקה בבעלות מלאה עליה. לדברי שלמה איזנברג, בעל השליטה ויו"ר ישרס, "המכירה ממשיכה את האסטרטגיה של ישרס בשנים האחרונות להתמקד בתחום הנדל"ן המניב ולממש בהדרגה את פעילות הנדל"ן למגורים".

חברת רמת הנשיא עוסקת בהקמת פרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה, שכונת מגורים גדולה במורדות המערביים של העיר. הפרויקט, בהיקף של כ-60 דונם, כולל זכויות להקמת יותר מ-1,000 יחידות דיור, מרכז מסחרי ופארק.

מאז 2011 נבנו ושווקו במסגרת הפרויקט 711 יחידות דיור בתשעה בניינים. בניית הפרויקט חולקה לשלושה שלבים שהסתיימו זה מכבר.

במקביל, נבנה במסגרת הפרויקט גם פארק מרכזי, וכן מרכז מסחרי שכונתי שנמכר במהלך שנת 2015. כך, שעיקר נכסיה של חברת רמת הנשיא הם המזומנים שבקופתה, וכן קרקעות נוספות בעלות זכויות בנייה מאושרות להקמת 350 דירות נוספות במסגרת הפרויקט.

ישרס עוסקת כיום בשני תחומי פעילות עיקריים - נדל"ן מניב ונדל"ן למגורים ומכירה. בתחום הנדל"ן המניב עוסקת ישרס בייזום, בנייה וניהול של מבני תעשיהה ומרכזים מסחריים, באופן ישיר ובאמצעות החברה הבת, עוגן נדל"ן. בתחום הנדל"ן למגורים עוסקת ישרס, באמצעות החברות הבנות רסקו ורסקו מגורים שבבעלותה המלאה, בעיקר במימוש נכסי המגורים. ישרס נסחרת כיום בבורסה בתל אביב בשווי של 4.2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הכפילה את ערכה מתחילת 2019. גב-ים, שעוסקת בעיקר בתחום המשרדים להשכרה, נסחרת כיום לפי שווי של 5.6 מיליארד שקל לאחר שמנייתה רשמה תשואה של 73% מתחילת 2019.