דורי סגל מכר מניות נורסטאר תמורת כ-3 מיליון שקל

סגל מכר נתח מהחזקותיו בנורסטאר בעסקה מחוץ לבורסה, שבוצעה לפי מחיר מניה בהנחה של אחוזים בודדים על שוויה בשוק באותה עת

דורי סגל   / צילום: איל יצהר
דורי סגל / צילום: איל יצהר

עדכון של חברת ההחזקות נורסטאר מהזמן האחרון חושף כי דורי סגל, שהיה עד לפני קצת פחות משנתיים מבעלי השליטה בה יחד עם חיים כצמן, מכר נתח ממניותיו בחברה תמורת כ-3 מיליון שקל. מהעדכון שפורסם מוקדם יותר החודש עולה כי סגל מכר נתח מהחזקותיו בנורסטאר (קרוב ל-41 אלף מניות - כ-0.2% מהונה) בעסקה מחוץ לבורסה, שבוצעה לפי מחיר מניה הקרוב ל-74 שקל - בהנחה של אחוזים בודדים על שוויה בשוק באותה עת.

מכירת המניות של סגל נעשתה אחרי גל עליות מרשים שהציגה נורסטאר, שיותר מהכפילה את ערכה מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1.9 מיליארד שקל.

נורסטאר היא חברת החזקות שהנכס העיקרי שלה הוא החזקה של קצת יותר מ-54% ממניותיה של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שמנייתה טיפסה מתחילת השנה ב-55%, ומשקפת לה שווי שוק של יותר מ-7 מיליארד שקל.

מכירת המניות של סגל בוצעה שבועות ספורים לאחר הודעתה של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב על השקת שותפות חדשה להשקעות בנדל"ן מניב בקנדה עם דורי סגל, שתעסוק באיתור, ברכישה ובניהול של נכסים בעלי פוטנציאל לשימוש מעורב בערים צפופות אוכלוסין בקנדה, ובדגש על טורונטו, שבה מתגורר סגל.

לפי העדכון של גזית גלוב בנושא, היא צפויה להשקיע בשותפות 60 מיליון דולר קנדי ולהחזיק ב-60% ממניותיה, ואילו סגל ישקיע בה 40 מיליון דולר קנדי ויחזיק ב-40% ממניותיה.

בחודש מרץ 2018 עדכנה נורסטאר על סיום הסכם השליטה המשותפת בחברה של חיים כצמן, דורי סגל ואריקה אוטוסון, עם ביטול הסכם המניות שמכוחו שלטו בנורסטאר יחד, מה שהותיר את כצמן כבעל השליטה היחדה בנורסטאר ובגזית גלוב.

אוטוסון, שהייתה בעבר בת זוגו של סגל, מכרה בחודש ספטמבר האחרון נתח ממניותיה בנורסטאר תמורת קרוב ל-19 מיליון שקל, אז לפי מחיר מניה של 63.5 שקל, מכירה שהותירה אותה עם החזקה של קצת פחות מ-5% ממניות החברה ואשר בעקבותיה היא חדלה להיות בעלת עניין בחברה.