טסלה מגיעה לישראל: תפתח חנות פופ-אפ בקניון רמת-אביב

כפי שנחשף ב"גלובס", יצרנית הרכב בניהולו של אלון מאסק תיכנס בקרוב לישראל • שיטת המכירה של טסלה דוגלת במחירים קשיחים וכן בהצגת המכוניות באולמות תצוגה או ב"מרכזי חוויית לקוח", כאשר את הרכישה מבצעים בצורה מקוונת ולא מול אנשי מכירות

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

כפי שחשף דובי בן גדליהו ב"גלובס", יצרנית הרכב טסלה תיכנס לשוק בישראל. כבר בחודש ינואר הקרוב היא תשיק חנות פופ-אפ בקניון רמת-אביב. לפני כשבועיים פרסם בן גדליהו כי טסלה פרסמה באתר הבינלאומי שלה  שתי מודעות "דרושים", כחלק מהיערכותה לכניסה לפעילות ישירה בשוק הרכב הישראלי.

משרה אחת שהוצעה הייתה עבור מנהל למרכז החוויה Tesla Shop שיוקם בתל-אביב, והשנייה לגיוס אנשי מכירות. זמן קצר לפני כן פרסמה טסלה שהיא מחפשת מנכ"ל לפעילותה העתידית בישראל. המודעות הוסרו בעקבות פניות מרובות. לפני כחודש רשמה טסלה רשמה בישראל חברת-בת בבעלות מלאה בשם "טסלה מוטורוס ישראל".

הסנונית הראשונה לפעילות של ענקית הרכב שבבעלות אלון מאסק תתחיל כאמור עם פתיחת חנות פופ-אפ בקניון רמת-אביב. הקונים בקניון, שפונה לקהל פרימיום בתמהיל החנויות שלו, יוכלו להתרשם מדגמי המכוניות במקום.

ההתרחבות הגלובלית של טסלה כללה כניסת לאירופה עם סדרה 3 שכוללת מכוניות קומפקטיות יחסית. בספטמבר 2019 נמכרו באירופה 17,490 מכוניות מדגם זה, שהפכו אותה למכונית החשמלית הנמכרת ביותר באותו חודש. מתחילת השנה נמכרו באירופה כ-75 אלף רכב טסלה מסוגים שונים. כניסת טסלה לשווקים קטנים שעליהם נמנית גם ישראל מגיעה בעקבות דרישת הלקוחות. לפני כשלוש שנים היא נכנסה לירדן.

ומה לגבי המחיר? טסלה 3 נמכרת בארה"ב החל מ-40 אלף דולר, ומחיר הקרוס-אובר טסלה Y שתצטרף בשנה הבאה מתחיל ב-35 אלף דולר. טסלה מתחילה בימים אלה ייצור של סדרה 3 במפעל חדש בשנחאי. לפי הערכות שפרסם בן גדליהו למחיר של המכוניות לצרכן בישראל בתחשיב המיסוי הנוכחי על רכב חשמלי בארץ לפני עדכון המס הירוק בינואר הקרוב, שכולל מס קנייה של 10%, הובלה ומע"מ, אפשר להגיע למחיר של כ-200-220 אלף שקל לדגם בסיס של טסלה S עם טווח של 400 קילומטר, ואולי פחות מכך לדגם ה-Y עם טווח של כ-300 קילומטר בתצורת הבסיס.

הדגמים הבכירים יותר של החברה, S ו-X, עשויים לעלות בארץ קרוב ל-400-500 אלף שקל. רמת מחיר כזו פונה לפלח שוק מצומצם יותר שבו מתחרות ויתחרו בקרוב חשמליות אירופיות מבית אאודי, מרצדס, יגואר ואחרות שבדרך.

שיטת המכירה של טסלה דוגלת ראשית במחירים קשיחים - אתגר מול הצרכנים הישראלים חובבי המבצעים וההנחות; ושנית בהצגת המכוניות באולמות תצוגה או ב"מרכזי חוויית לקוח", כאשר את הרכישה מבצעים בצורה מקוונת ולא מול אנשי מכירות.

מודעות ה"דרושים" שפרסמה טסלה לאחרונה מעידות כי מרכז כזה מתוכנן לקום גם באזור תל-אביב. מבחינת הצרכנים הישראלים מדובר באתגר, משום שהצרכנים הישראלים אומנם מורגלים לרכוש אונליין יותר ויותר - אבל בכל הנוגע לענף הרכב הרבה פחות (למעט חלקי חילוף).

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988