דרוש מנכ"ל: טסלה של אלון מאסק נכנסת לישראל ומחפשת מנכ"ל לפעילות המקומית

בחודש שעבר נחשפו לראשונה ב"גלובס" המגעים שהחברה מנהלת לקראת הכניסה לישראל • החברה פרסמה מודעת "דרושים" לאיתור מנכ"ל לפעילותה העתידית בישראל

אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

יצרנית הרכב החשמלית טסלה מאשרת רשמית, בעקיפין, את החשיפה הראשונית של "גלובס" על כוונתה להתחיל פעילות שיווק ישירה של רכב בישראל. כעת, פרסמה החברה במדור גיוס כוח-האדם הרשמי שלה כי היא מחפשת מנכ"ל לפעילותה בישראל, ש"יהיה אחראי לשירות, מכירות ומסירת רכב בישראל".

בין השאר המנכ"ל החדש יהיה אחראי לגיוס צוות כוח-אדם, להכנת השטח להקמת תשתית הטעינה הייחודית של טסלה, לשכירת נדל"ן מתאים ועוד.

יצוין כי המהלך מבוצע בהתאם למדיניות של טסלה שלא לפעול באמצעות דילרים (יבואני רכב) במדינות אליהן היא נכנסת, אלא לפעול ישירות באמצעות חברות בבעלותה, שכפופות ישירות למטה העולמי. בעשור האחרון היו עשרות נסיונות ישירים ועקיפים לייבא את רכבי טסלה לישראל ישירות או דרך צד שלישי, אולם אלה נחסמו על ידי היצרנית.

עד כה סבלה טסלה מעודף ביקוש לכלי הרכב שלה, שגרם לצבר הזמנות ממושך ולעיכוב בחדירה העולמית. אולם בענף הרכב מעריכים כי לאחר התחלת הייצור המאסיבי של הדגם טסלה 3 בסין והרחבת קיבולת הייצור של טסלה בארצות הברית מגיע גם תורו של השוק הישראלי.

כפי שנחשף ב"גלובס", ההכנות החלו כבר לפני חודשים רבים והתמקדו במגעים עם חברות המפעילות ומקימות בישראל תשתית לטעינה מהירה. בנוסף נוהלו מגעים עם מספר מנהלים בכירים בענף הרכב הישראלי באמצעות השלוחות של טסלה באירופה ובמדינות המפרץ. ככל הידוע לפחות שני בכירים לשעבר ביבואניות משוק רכבי היוקרה כבר גיוסו לגרעין ההקמה.

יצוין כי חלק מהדגמים של טסלה, ובעיקר דגם ה-S היוקרתי, צפויים להתייקר משמעותית בשל תקנות המס הירוק החדשות, שיכנסו לתוקף בינואר הקרוב ויציבו תקרה על גובה ההטבה של רכב חשמלי. אולם דגמי הליבה לתפוצה המונית, ובהם טסלה 3 וטסלה Y שטרם הושק, לא ייפגעו מהותית ועשויים להשתבץ במחיר של 200-250 אלף שקל לדגם בסיס.