התחרות בזירה המקוונת מתחממת: קוויק מודיעה על הרחבת הפריסה ועל מנוי חודשי למשלוחים

מנכ"ל Quik, אבירם גנות: "אנחנו בשלים להתרחב לפריסה ארצית. מהחודש הקרוב נציע שירות מחיפה ועד אשקלון כולל אזור ירושלים, נכסה עד קו באר-שבע ברבעון הראשון ומשם נמשיך לפריסה מלאה"

שחקניות האונליין בתחום הסופרמרקטים לוטשות עיניים לנתונים שאליהם הגיעה שופרסל, שחצתה את 15% מכלל המכירות של הרשת שמבוצעות כיום באתר האינטרנט של החברה. רמי לוי, ש-7% מהמכירות של הרשת שבבעלותו נעשות באונליין, השיק זה מכבר מרכז לוגיסטי בכלבו שלום בתל-אביב במטרה להגדיל את המכירות המקוונות בעיקר לקהל בתל-אביב, והיום (ג') חברת Quik הכריזה על הרחבת פעילותה לפריסה ארצית, מחיפה ועד באר-שבע. עוד השיקה החברה תוכנית מנויים, המציעה, בתמורה לתשלום חודשי, משלוחים ואספקה למחרת הקנייה.

אבירם גנות, מנכ"ל Quik, אף ציין כי החברה צמחה במאות אחוזים מאז החלה לפעול. "אנחנו בשלים להתרחב לפריסה ארצית", אמר. "מהחודש הקרוב נציע שירות מחיפה ועד אשקלון כולל אזור ירושלים, נכסה עד קו באר-שבע ברבעון הראשון ומשם נמשיך לפריסה מלאה".

בשונה מהרשתות האחרות, קוויק היא חברה שפועלת רק בזירה המקוונת. בתקופה ההרצה שלה הציעה החברה משלוחים חינם בקנייה מ-200 שקל. כעת המשלוח חינם תקף בקנייה מ-499 שקל. דמי המשלוח על קנייה בסכום נמוך מזה הם 25 שקל (ללקוחות חדשים משלוח חינם בקנייה מ-250 שלק בחודש הראשון).

הרעיון של קוויק למנוי חודש נסמך על נאמנות הלקוחות המקוונים לחברה בלבד, והוא יוצא מנקודת הנחה שהצרכנים מעוניינים במשלוחים קטנים בתדירות גדולה יותר. דמי המנוי של 45 שקל בחודש (ו-37.4 שקל לחודש למנוי שנתי) מאפשרים להזמין בכל יום משלוח ללא תשלום נוסף, כשהחברה מתחייבת למשלוח למחרת הקנייה.

נקודת המוצא של גנות היא ש"לקוחות מחפשים להזמין משלוחים טריים כמה פעמים בשבוע", ויש להניח כי הרגלים אלה משתנים בין צרכן לצרכן. רבים מהקונים באונליין מזמינים משלוח גדול אחת לתקופה, בין היתר לאור דמי המשלוח שמשלמים. את המהלך הזה תתקשר הרשת בקמפיין שבו משתתפת להקת "היהודים", עם המסר ש"היהודים סבלו מספיק בסופר".

המספרים שהציגה קוויק עם השקת הקמפיין, 12 חודשים מאז השיקה את שירותי המשלוחים שלה, הם שהחברה מונה 30 אלף משקי-בית (רובם מתל-אביב) בין לקוחותיה, וקצב המכירות השנתי שלה עומד על 100 מיליון שקל. מחיר הסל הממוצע הוא 425 שקל, והחלוקה כללה 151 יישובים.

לפי נתוני החברה, 95% מכלל קניות מוצרי הסופרמרקט נעשות בחנויות הפיזיות, והיקפן 47.5 מיליארד שקל, בשעה שהקניות באונליין מהוות 5% בהיקף של 2.5 מיליארד שקל. יצוין כאמור כי קיים שוני גדול בין הרשתות בהיקפי המכירות שלהן באונליין, כששופרסל מהווה סמן ימני מבחינת נתחי השוק בקנייה המקוונת. קוויק מעריכה כי עד לשנת 2023 ישתנה היחס, כך ש-86% מהקניות של מוצרי הסופרמרקט ייעשו בחנויות הפיזיות, ו-14% מהקניות בסופרמרקט יתרחשו באונליין.

קוויק נמצאת בידי כמה בעלים: סופר-פארם (שבעצמה לא פיצחה עדיין את נוסחת האונליין ברשת שלה), החברה המרכזית (קוקה-קולה) ו-Union Group; והשאר נמצא בידי המייסדים, העובדים ומשקיעים פרטיים. המודל העסקי של החברה, שפועלת רק בזירת האונליין ללא נכסים או מלאים, מתבסס על שיתופי-פעולה עם קמעונאים במרכזי הערים המספקים את המוצרים.