ביומד | פיצ'ר

הסקסולוג שמפתח תרופה לטיפול בשפיכה מוקדמת

ד"ר דניאל דריי, שהקים עם אשתו את חברת Serojec, מחפש מימון או שיתוף-פעולה עם חברת תרופות 

 

 

במשך שנים פיתח הסקסולוג ד"ר דניאל דריי, המוכר מהופעותיו ברדיו ובטלוויזיה, גישה משלו לטיפול בשפיכה מוקדמת: שילוב בין תרופות שונות הנמצאות בשוק, אבל לדבריו, לא ידע איך עושים מזה כסף. אז הוא פנה לאשתו, סיון גורן, שהייתה בעבר מנהלת הפרסום של ynet. "היא הבינה שיש כאן פוטנציאל, ופנינו יחד כדי למסחר את הפטנט לחברות התרופות", הוא אומר, "אבל הן אמרו שהמוצר בשלב מוקדם מדי".

איך עובד הטיפול שלכם לשפיכה מוקדמת?

"תרופה אחת היא ממשפחת הטריציקלים, המשמשים כנוגדי דיכאון וחרדה, אבל אנחנו משתמשים בהם במינון כה נמוך, שהם מגיעים רק לעמוד השדרה ולא למוח. התרופה השנייה היא אלקלואיד (סוג של אופיאט), שגורם להרפיה של כלי הדם. האפקט המשולב מאפשר לכל תרופה לנטרל את תופעות הלוואי של האחרת. האלקלואיד היא תרופה מוכרת לשפיכה מוקדמת, שקצת שכחו אותה בגלל ההתלהבות מהוויאגרה".

דריי רשם פטנט על השילוב, וכן על המינונים של כל תרופה, וקרא לחברה Serojec. גורן משמשת כיום כמנכ"לית שלה. החברה סיימה שלב 1 של הניסוי שמטרתו כמקובל לוודא שהמוצר בטיחותי. מטרה משנית היא לראות סימני יעילות. לדברי דריי, ניכר שיפור של מאות אחוזים במשך הזקפה, אף שכל המתנדבים בניסוי התחילו ממצב נורמלי. הניסוי נערך בשיתוף-פעולה עם אוניברסיטת וינה, אך טרם פורסם בכתב עת עם ביקורת עמיתים.

מהו בכלל משך זקפה נורמלי?

דריי: "עד שאתה מסופק ובת או בן הזוג מסופקים, אבל בממוצע לא פחות מ-5 דקות אחרי החדירה. אם אתה צעיר וסובל משפיכה מוקדמת, אתה יכול לפצות בעוד סיבוב. אבל בגיל מבוגר זה קצת יותר מסובך.

"השאלה שאנחנו שואלים את הגברים היא אם הם יכולים לשלוט בזקפה. רק 30% מהגברים באמת יכולים להחליט מתי פחות או יותר הם יגיעו לשפיכה. אגב, 3% שולטים יותר מדי, כלומר קשה להם להגיע לאורגזמה".

התרופה הזאת מיועדת למי שסובלים משפיכה מוקדמת מכל סיבה שהיא, פסיכולוגית או פיזיולוגית?

דריי: "המדע עדיין לא לגמרי יודע מדוע יש שפיכה מוקדמת. עבור מי שמרגיש שהשפיכה מושפעת אצלו מהתרגשות יתר, יש גם תרגילים פסיכולוגיים שאפשר לעשות, אך כאשר אנחנו נותנים את התרופה, אנחנו מעניקים לו את השהות המאפשרת לו לתרגל את השיטות ההתנהגותיות. כמו כן, השיטות ההתנהגותיות מונעות ממך להיסחף במעשה האהבה, אתה כל הזמן חושב. אנחנו רוצים להוריד את העול הזה ממך, ובעיקרון אפשר לקחת את התרופה הזו כל החיים".

לרוב אני שואלת את השאלה הזאת לגבי נשים, אך הפעם המצב הפוך. האם נכון לצפות מגברים ליטול תרופה להארכת משך הזקפה שלהם רק כי זו הציפייה מצד בנות או בני הזוג?

דריי: "אנחנו אומרים שהבעיה של שפיכה מוקדמת היא בעיה של העולם המערבי, בעיה של גברים שאכפת להם מנשים".
גורן: "במקומות שבהם מעמד האישה נמוך, גברים לא מתאמצים כל כך לספק את האישה. והנשים החוקיות רוצות רק ילדים ושהגבר יגמור מהר. במדינות שבהן נשים בוחרות את בני הזוג ונהנות מיחסי מין ממושכים, וגם אולי חוות כמה בני זוג לפני הבחירה - יש תחרות".

דריי: "אנחנו אומרים שזו בעצם תרופה עבור נשים ועבור גברים חכמים".

וגם לקהילה הגאה.

גורן: "כמו באופנה, גם בתחום התפקוד המיני, הגייז מאמצים את החידושים והסטרייטים אחריהם. כך קרה גם בתחום הגדלת הפין".

שוק גדול מזה של הוויאגרה

דריי מציין שהשוק לשפיכה מוקדמת גדול אף יותר משוק הוויאגרה, אלא שעל הפרעות זקפה החלו לדבר יותר דווקא כשהתברר שיש להן פתרון נגיש ופשוט יחסית, ואילו לשפיכה מוקדמת אין פתרון מוצלח היום, לדבריו, ולכן אין גם טעם לדבר על כך. עם זאת, הוא אומר, הפוטנציאל גדול.

"סוף-סוף אנחנו מחברים סקס וכסף", אומר דריי, ולא שהיה צריך לרחם עליו עד עכשיו. במרפאתו המשגשגת, הוא מציע טיפול פרטי יוקרתי, ובין היתר הזרקת חומצה הילורונית להגדלת הפין. בעבר אף הואשם בעבירות מס סביב פעילות הקליניקה. היום אומרים בני הזוג, "זה סיפור קפקאי. אני מקווה שהפרשה תסתיים בקרוב בהסכמות בינינו לבין המדינה".

היום, אחרי הניסוי, שמומן מכספו הפרטי ובעזרת מענק מאוניברסיטת וינה, מחפש דריי מימון לחברה, או שיתוף-פעולה עם חברת תרופות שתיקח את המוצר הלאה.

קרנות הון הסיכון לא עטו עליכם?
"לא, הן אומרות, ‘זה לא מוצר מציל חיים. זה נחמד’. אבל אני אומר, זה שוק עם כסף. אנחנו מתכוונים לעשות הרבה כסף. אחרי שנסיים עם המוצר הזה נפנה לפתור בעיות של נשים".