ארה"ב מזהירה את אזרחיה מפני מתקפת טילים על ישראל

זאת בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני האיראני • בשגרירות האמריקאית מבקשים מהאזרחים שנמצאים בישראל לנהוג במשנה זהירות

האייטולה עלי חמינאי לצד תמונתו של קאסם סולימאני / צילום: SalamPix/ABACA, רויטרס
האייטולה עלי חמינאי לצד תמונתו של קאסם סולימאני / צילום: SalamPix/ABACA, רויטרס

שגרירות ארה"ב הוציאה הודעת אזהרה לאזרחי ארה"ב השוהים בישראל בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני. "המתיחות הגבוהה במזרח התיכון העלולה להוביל לסיכון בטיחותי לאזרחי ארה"ב שנמצאים באזור", נכתב בהודעת השגרירות.

ב-2 לינואר חוסל בתקיפה אמריקאית ראש כוח משמרות המהפכה במה שכבר הוגדר כחיסול המשמעותי ביום במזרח התיכון בשנים האחרונות. מאז ובעיקר אחרי מסע ההלוויה ההמוני, האיומים לנקמה לא פוסקים להגיע כשהם מופנים לארה"ב בעיקר, אבל גם לישראל.

"כמשנה זהירות האזרחים האמריקאים נקראים לגלות ערנות ולנקוט בצעדים שיגבירו את בטחונם האישי כאשר אירועים בטחוניים עלולים להתרחש בישראל, לרבות מתקפת טילים שעשויה להגיע בלי אזהרה מראש". כך, לשון האזהרה שמפרטת כיצד על האזרחים להתנהג במקרה שבו תישמע אזעקת "צבע אדום" לרבות חיפוש אחר מרחב מוגן ומעקב אחר הוראות נוספות דרך אמצעי התקשורת.

עוד ממליצים לאזרחים כבר כעת להיות מודעים למרחב המוגן הקרוב אליהם ולעיין בהוראות המפורסמות באתר פיקוד העורף ואפילו להוריד את אפליקציית ההתראות במקרה של הפעלת "צבע אדום". עובדי הממשל ובני משפחותיהם נקראים שלא להתקרב לאזורים המועדים לתקיפות טילים. האזרחים האמריקאים מתבקשים לשמור על פרופיל נמוך, להיות ערניים למתרחש סביבם בעיקר אם הם שוהים באתרי תיירות הומים ואפילו להכין את הדרכונים ומסמכי הנסיעה שלהם על כל צרה שלא תהיה.