חברת התרופות לסרטן איילה פארמה נערכת להנפקה בנאסד"ק

החברה, שגייסה עד כה 70 מיליון דולר, מעוניינת לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים לפי שווי חברה של מאות מיליוני דולרים • את סבב הגיוס האחרון של איילה, בהיקף של 30 מיליון דולר, במאי 2019, הובילה חברת התרופות נוברטיס

חברת התרופות לסרטן איילה פארמה נערכת להנפקה בנאסד"ק. החברה נמצאת זה כשנה במגעים עם גורמים בשוק ההון האמריקאי, במטרה לאתר את ההזדמנות הנכונה להנפקה, כאשר בשלב זה התהליך נמצא בשלב מוקדם.

איילה פארמה הוקמה על-ידי קרנות ההון סיכון IBF ו-aMoon. בין משקיעותיה גם קרן הון הסיכון SBI היפנית-ישראלית. החברה מנוהלת על-ידי רוני ממלוק, והיו"ר שלה הוא דיוויד סידרנסקי, שותף בקרן IBF - עדות לחשיבות של החברה בעיני הקרן. עד כה גייסה החברה כ-70 מיליון דולר.

איילה הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה במקור בחברת התרופות BMS, לטיפול בסרטן. חברות תרופות לעיתים מוציאות מוצרים לחברות אחרות כ"ספין אוף", אם הן מאמינות כי מדובר בהימור, ושצוות קטן יכול לקדם את המוצר במהירות רבה יותר. החברה הגדולה ממשיכה לרוב להחזיק נתח קטן ממניות הסטארטאפ - כמו במקרה זה - כדי ליהנות מפירותיו אם יצליח. 

את סבב הגיוס האחרון של איילה, בהיקף של 30 מיליון דולר, במאי 2019, הובילה חברת התרופות נוברטיס, אשר נוטה להשקיע בחברות מסוג זה כאשר היא מאמינה כי היא עשויה למצוא עניין ביצירת הסכם שת"פ איתן בעתיד. במסגרת ההסכם עם נוברטיס קיבלה איילה פארמה סכום נוסף של 10 מיליון דולר.

המוצרים שקיבלה איילה פארמה מ-BMS הם תרופות המיועדות לסרטן המבטא מוטציה גנטית מסוג Noch, ללא תלות באיבר או בסוג הסרטן. היום בוחנת החברה את המוצר בסרטן מסוג (ACC (adenoid cystic carcinoma, סרטן נדיר המשפיע בעיקר על בלוטות הרוק. בהמשך היא מעוניינת לבחון את המוצר בסרטן שד המציג את המוטציה ואשר לא רופא בטיפולים המקובלים. ניסויים בתחום זה אמורים להתחיל בקרוב.

ההסכם עם נוברטיס כולל אופציה לנוברטיס לפתח על בסיס הטכנולוגיה של איילה מוצר לטיפול במלנומה נפוצה עם מוטציית Noch. מוצר זה עוד לא נמצא בניסויים קליניים.

בספטמבר פרסמה החברה את התוצאות של הניסוי הראשון שערכה, כאמור בסרטן ACC, המופיע בבלוטות הרוק. הניסוי נערך בחולים בלבד, כמקובל בתחום הסרטן. הניסוי נועד בעיקר לבחון את הבטיחות. החברה ציינה כי תופעות הלוואי (שכללו בחילות, שלשולים, שיעול ליחתי ותופעות מקומיות באתר הזריקה), היו פחות חמורות מבטיפול המקובל. נצפו גם סימני יעילות בניסוי ב-18 החולים לגביהם נמסרו נתונים. כיום הטיפול הוא בניתוח, אולם אצל 60% מהחולים הסרטן חוזר אחרי הניתוח ואצל כמעט 90% מהם הוא אינו מגיב לכימותרפיה. בניסוי זה 22% מהחולים חוו שיפור מסוים, אצל 39% לא הייתה החמרה, ואילו אצל 39% הייתה החמרה' כלומר לא הייתה להם תועלת מן הטיפול.

על רקע העליה החדה במדד נאסד"ק ביוטק בחודשים האחרונים, שב והתחמם גם שוק ההנפקות בתחום הרפואי, ומספר חברות נערכות לנצל את ההזדמנות. לפני מספר שבועות דיווחנו ב"גלובס" על היערכותה להנפקה של חברת ההדמיה הרפואי ננוקס, בניהולו של רן פוליאקין, אשר מפתחת מכשיר CT זול וקטן הפועל באמצעות טכנולוגיית רנטגן ייחודית שפיתחה החברה. חברות נוספות ששמן עלה בעבר כמיועדות להנפקה, ועשויות לחזור לתוכנית זו אם השוק ימשיך להיות פתוח, הן ביוסייט, פוליפיד, סינוגה ומאפי פארמה.