עזריאלי מחפשת קמעונאית ספורט בינ"ל: במגעים להביא לארץ את JD Sports הבריטית

ל"גלובס" נודע כי עזריאלי בוחנת אפשרות להכניס למרכזי הקניות שלה את ענקית הספורט הבריטית JD SPORTS, המונה 690 חנויות ברחבי העולם • בשנה האחרונה עשתה הקבוצה מספר ניסיונות להביא רשת ספורט בינ"ל במטרה לגוון את תמהיל החנויות ועל רקע הפופולריות הגואה של התחום

סניף של רשת JD Sports בלונדון / צילום: shutterstock
סניף של רשת JD Sports בלונדון / צילום: shutterstock

קבוצת עזריאלי רוצה נתח מהחגיגה של אופנת הספורט. ל"גלובס" נודע כי ענקית הנדל"ן המסחרי ממשיכה בניסיונות לאתר מותגים בינלאומיים אטרקטיביים בתחום הספורט על-מנת להציע בידול במרכזים המסחריים שבבעלותה, וכעת היא בוחנת אפשרות לעשות זאת עם רשת הספורט JD SPORTS.

מדובר בענקית ספורט בריטית המפעילה תחת הקבוצה שלה 2,400 חנויות ב-18 מדינות, כש-JD SPORTS לבדה מונה 690 חנויות ברחבי העולם. חנויות הרשת מתאפיינות במגוון רחב של מותגים בולטים בתחום הספורט, דוגמת נייקי, אדידס, פומה, ודה נורת' פייס, לצד קווים ומותגים משלה.

רשת הספורט הבריטית שהוקמה ב-1981 מפעילה חנויות באירופה, בארה"ב, באסיה ובאוסטרליה. מחזור המכירות של קבוצת JD עמד על 4.7 מיליארד פאונד ב-2019, גידול של 6% ביחס לשנה שקדמה לה. מדובר ברשת שפועלת בעיקר בשוק הבריטי (45%), זאת בנוסף לפעילות בשאר שמהווה 29% מהמכירות שלה, 21% נוספים בארה"ב וה-5% הנותרים בגאוגרפיות אחרות.

בשנה החולפת דיווחנו על ניסיונות נוספים של עזריאלי להביא לישראל רשתות בתחום הספורט, ביניהן רשת לולו למון הקנדית ואינטרספורט השווייצרית, שכבר ניהלה בעבר הסכמות שהתפוצצו עם רשת המשביר. הצעדים הללו מתרחשים על רקע הרצון של הקבוצה להביא למרכזיה מותגים שיאפשרו לה בידול וגיוון התמהיל, כשברקע שחקניות שקורסות ומותירות אחריהן שטחי מסחר ריקים.

ענף אופנת הספורט תפס תאוצה בשנים האחרונות בעולם ובישראל, בין היתר על רקע החולשה של ענף האופנה והמציאות בה הקניונים המרכזים המסחריים משוועים לשוכרים שיעניקו להם בידול וימשכו קונים. אופנת הספורט הפכה לחלק מההלבשה היומיומית, וגם מספר העוסקים בספורט ורוכשים בגדי ספורט נמצא בעלייה.

הקניונים, שחשופים לפדיונות הרשתות שפועלות בהם, כבר סימנו את המגמה ומשוועים להביא שוכר כזה בעצמם, וקבוצות האופנה פועלות כדי לקבל זיכיונות נוספים בתחום. לפי נתוני Statisata, בעולם עומד אומדן המכירות להלבשת הספורט ב-2019 על כ-180 מיליארד דולר, וב-2025 צפוי הנתון הזה לטפס ל-207 מיליארד דולר.

מקבוצת עזריאלי נמסר לפניית "גלובס": "כמדיניות, קבוצת עזריאלי אינה מכחישה או מאשרת ידיעות הקשורות להתנהלות הפנימית של החברה".