טראמפ ובלומברג בדו-קרב: מי יקנה את הספוט הכי טוב בסופרבול

טראמפ ובלומברג קנו שניהם תשדירים של 60 שניות בזמן משחק הסופרבול • הסופר בול יתקיים ב־2 בפברואר, יום לפני הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית באיווה

מייקל בלומברג ודונלד טראמפ / צילום: קובי גדעון, לע"מ
מייקל בלומברג ודונלד טראמפ / צילום: קובי גדעון, לע"מ

דו־קרב מיליארדרים בגמר הפוטבול: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמתמודד על מינוי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות מייקל בלומברג מזרימים שניהם כספים לפרסום בשידור הסופרבול.

מטה בחירתו מחדש של טראמפ אישר אתמול (ג') כי הוא רכש זמן תשדיר של 60 שניות בסופרבול בכ־10 מיליון דולר. אתר פוליטיקו פרסם ראשון את הידיעה. בתוך כך, המטה של בלומברג מסר אתמול כי גם הוא יזמין תשדיר של 60 שניות נגד טראמפ בשידור הסופרבול.

טראמפ, שכבר פרסם תשדיר בחירות במשחק מספר 7 בסדרת משחקי גמר הפוטבול ("הסדרה העולמית"), סיים את שנת 2019 עם תקציב תעמולה מסיבי של מעל 100 מיליון דולר.

החלטת המטה של בלומברג להזמין תשדיר בסופרבול באה לאחר שיועציו חשבו שמטה טראמפ הזמין זמן תשדיר של 30 שניות לסופרבול. המטה לא מסר כמה עלה זמן התשדיר שלו.

מטה טראמפ מסר כי הוא התחיל במשא-ומתן עם רשת FOX בסתיו, והזמין את זמן התשדיר בדצמבר. התשלום עבורו הועבר בשבוע שעבר, ל־60 שניות.

הסופר בול יתקיים ב־2 בפברואר, יום לפני הבחירות המקדימות באיווה, אם כי בלומברג ממקד את מאמציו במדינות שבהן ייערכו המפלגות את הפריימריז שלהן מאוחר יותר, אחרי סבב המדינות הראשון.

בלומברג הוציא כבר 143 מיליון דולר על פרסומת בטלוויזיה מאז הודעתו על ההתמודדות לנשיאות בנובמבר. הפרסומות שלו מתמקדות בהיכרות בינו ובין הבוחרים ובהשוואה בינו ובין טראמפ בנושאים כמו שירותי בריאות, שינויי האקלים והכלכלה. יועציו של ראש עיריית ניו יורק לשעבר אומרים כי הוא מוכן להוציא כמה שצריך כדי להביס את טראמפ.

לפני ההודעה על רכישת התשדיר בסופרבול, בלומברג תקף את הנשיא במסע הבחירות שלו אתמול. "הוא שיחק מנכ"ל בטלוויזיה", הוא אמר בעצרת בריצ'מונד, ורג'יניה. "אני הייתי מנכ"ל בחיים האמיתיים. הוא מיצג אינטרסים מיוחדים. אני מעולם לא לקחתי סנט מקבוצות אינטרסים. הוא ממציא עובדות חלופיות. אני אומר דברים כמו שהם, את האמת".

מטה טראמפ לא הגיב על דברי בלומברג.