רה"מ נתניהו טוען: פיטורי יעקב אחימאיר נובעים משיקולים פוליטיים

אחימאיר ידוע בדעותיו הימניות • נתניהו בטוויטר: "יעקב אחימאיר פוטר מערוץ 'כאן' מפני שאמר באומץ את עמדותיו. זהו מצב בלתי נסבל" • תאגיד השידור בתגובה: "יעקב אחימאיר לא פוטר מהתאגיד"

בנימין נתניהו, יעקב אחימאיר / צילומים: אמיל סלמן, "הארץ"; איל יצהר
בנימין נתניהו, יעקב אחימאיר / צילומים: אמיל סלמן, "הארץ"; איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מהסס להשתמש בהחלטה להוריד את התוכנית "רואים עולם" מהמסך ולהיפרד מהמגיש שלה יעקב אחימאיר, כדי לרתום אותה לקמפיין הפוליטי שלו: נתניהו מאשים את תאגיד השידור "כאן" כי פיטוריו של אחימאיר נובעים משיקולים פוליטיים. אחימאיר ידוע בדעותיו הימניות ואינו מהסס להתבטא לגבי תפיסותיו בחשבון הטוויטר שלו.

את תגובתו לפיטורים צייץ נתניהו בטוויטר: "יעקב אחימאיר פוטר מערוץ 'כאן' מפני שאמר באומץ את עמדותיו. זהו מצב בלתי נסבל", צייץ ראש הממשלה, והוסיף כי "אסור שאף עיתונאי יחשוש לדבר באופן חופשי, על התקשורת כולה לגנות מציאות זאת".

קשה שלא לתהות על הציוץ של נתניהו כאשר רק לאחרונה הוטחה ביקורת בתאגיד דווקא מסיבה הפוכה: נזכיר כי גלית דיסטל-אטבריאן, עובדת של התאגיד, השתתפה ונאמה בהפגנה בעד נתניהו ונגד שלטון החוק. בנוסף, בתאגיד השידור מועסקים עיתונאים רבים שמזוהים בגלוי עם תפיסות ימניות, ביניהם אראל סג"ל, קלמן ליבסקינד ואחרים.

בתאגיד הבהירו כבר אתמול (ג') כי ההחלטה להוריד את "רואים עולם" ולהיפרד מאחימאיר בן ה-81 נובעת מכך שלתאגיד יש תוכנית עם תכנים דומים.

אחימאיר עצמו סירב להתייחס להאשמות נתניהו. "אין תגובה", מסר והוסיף: "במרוצת 'רואים עולם' לא נגעתי כלל בעניינים פוליטיים של ישראל".

בתגובה להאשמות נתניהו נמסר מתאגיד השידור "כאן": "יעקב אחימאיר, מהבכירים והוותיקים בעיתונאים בישראל, חתן פרס ישראל לתקשורת וממייסדי השידור הציבורי, לא פוטר מהתאגיד. אנו מעריכים ומוקירים את תרומתו במשך השנים, ומקווים כי ימשיך לשמש פרשן בתוכניות התאגיד ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. התוכנית 'רואים עולם' יורדת מהמסך מכיוון שמשודרת בתאגיד התוכנית 'העולם היום', תוכנית יומית לענייני חוץ, הסוקרת את הנעשה בעולם ומנתחת תהליכים גלובליים. גם היום, כמו בכל השנים שעבד בתאגיד, אחימאיר מתראיין, כותב ומפרשן בכל פלטפורמה שהוא בוחר".