המדינה השלימה גיוס אג"ח דולרי בהיקף כולל של 3 מיליארד דולר

מתוכם מיליארד דולר לטווח של 10 שנים ו-2 מיליארד דולר לטווח של 30 שנה • בהנפקה נרשמו ביקושי שיא של כ- 20 מיליארד דולר

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, השלים היום (ד') בלונדון הנפקה של אג"ח בדולר לממשלת ישראל. האיגרות הונפקו לשני טווחים: 10 שנים בהיקף של 1 מיליארד דולר בקופון של 2.5%, וטווח נוסף ל-30 שנה בהיקף של 2 מיליארד דולר ובקופון של 3.375%. האיגרות הונפקו במרווחים של 68 ו-115 נ"ב מעל ריבית אג"ח ממשלת ארה"ב לטווחים דומים.

בסמוך להנפקה נערך סבב פגישות נרחב של צוות חטיבת המימון בחשב הכללי עם משקיעים זרים בלונדון ובוסטון. הביקושים הגיעו לכ-20 מיליארד דולר, פי 6.8 מהסכום שהונפק.

הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים תמכו בהנפקת איגרת הבנצ'מרק ל-10 שנים והסדרה ל-30 שנה, שתומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת החוב הממשלתי ומקטינה את סיכוני המיחזור שלו.

בהנפקה השתתפו בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגופים שכבר מחזיקים בניירות של מדינת ישראל לאורך זמן. באוצר מוסרים כי בהנפקה לקחו חלק למעלה מ-400 משקיעים שונים מכ-40 מדינות.

זוהי ההנפקה הדולרית ה-13 במספר של מדינת ישראל וזאת בהתאם לתכנית העבודה של אגף החשב הכללי שמטרתה גיוון ערוצי המימון של החוב הממשלתי, הרחבת בסיס המשקיעים וכן בניית עקום ייחוס במטבע זר בשווקים הגלובליים. ההנפקה האחרונה בדולר התקיימה בינואר 2018.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "הנפקת האג"ח המוצלחת מהווה הבעת אמון של המשקיעים הגדולים בעולם בכלכלת ישראל ומצביעה על הביקוש הרב לאגרות החוב של ממשלת ישראל. גובה ההנפקה והעלות הנמוכה שהושגה יהוו נדבך חשוב במימון פעילות הממשלה בשנה הקרובה והינם מעידים יותר מכל על ביסוסה של מדינת ישראל בשווקים הפיננסיים הגלובליים".