חברות הביוטק הנסחרות בארה"ב גייסו 7.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי

דוח העוקב אחר גיוסי ההמשך של החברות הנסחרות בארה"ב, מצא כי הרבעון הרביעי של 2019 היה רבעון שיא מבחינת גיוסי ההמשך בתחום מדעי החיים

 מרכזי פיתוח-ביוטק-טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מרכזי פיתוח-ביוטק-טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

דוח של חברת Lifesci Partners האמריקאית, העוקב אחרי גיוסי ההמשך של החברות הנסחרות בארה"ב, מצא כי הרבעון הרביעי של 2019 היה רבעון שיא מבחינת גיוסי ההמשך (הגיוסים בבורסה שאינם הנפקות ראשונות) בתחום מדעי החיים.

58 חברות מדעי החיים גייסו הון, ברבעון הזה בלבד, בהיקף כולל של 7.1 מיליארד דולר. לסנטימנט החיובי בשוק ההון היו אחראים, על פי הדוח, תוצאות קליניות יפות של החברות הנסחרות, וכן חדשות טובות רבות בתחום המיזוגים והרכישות, שהשפיעו גם על חברות שלא היו קשורות ישירות לעסקאות אלה.

התזמון של גיוסי ההמשך היה לרוב מיד אחרי אבן דרך קלינית חיובית. חברות שדיווחו על תוצאות טובות לניסויים קליניים ראו עלייה ממוצעת של 44.8% במחיר המניה. שיעור עלייה ממוצע זה גבוה מהתגובה הממוצעת לחדשות טובות ברבעונים הקודמים.

בהתאם לסנטימנט החיובי הכללי בשוק, חלק מן החברות ביצעו גיוסים על רקע העלייה הכללית בשוק, גם אם לא היו להן תוצאות קליניות טובות להיתלות בהן. גיוסים שבוצעו כך הצליחו גם הם, אבל גיוסים שבוצעו אחרי אבן דרך קלינית היום גדולים ב-50% מאשר הגיוסים שבוצעו ללא חדשות, והתמחור שהגיע אחרי חדשות טובות בוצע בדיסקאונט קטן יותר מאשר הגיוסים שבוצעו ללא חדשות (וזאת למרות שהחדשות לוו בעלייה במחיר השוק).

המכשיר המועדף להנפקה היה הנפקה ציבורית המשווקת לגורמים נבחרים (CMPO), על בסיס תשקיף מדף. הנפקות מסוג זה היוו 87.9% מהנפקות ההמשך, והיו אחראיות לגיוס כ-95.8% מהכסף.