כלל ביטוח חברה לאלייד נדל"ן לרכישת הקרקע של בית הדפוס גרפוליט

זאת במטרה להקים שני מגדלי מגורים ותעסוקה • מדובר במגרש בן 4.5 דונם, שבמסגרת תוכנית בניין עיר חדשה שמקדמת עיריית תל אביב יהיה חלק ממתחם "הגר"א-הרכבת"

יוסי דורי, מנכ"ל זרוע ההשקעות של כלל ביטוח / צילום: איל יצהר, גלובס
יוסי דורי, מנכ"ל זרוע ההשקעות של כלל ביטוח / צילום: איל יצהר, גלובס

כלל ביטוח ופיננסים דיווחה כי היא מצטרפת לחברת אלייד נדל"ן לרכישת המגרש שבו פעל במשך שנים בית הדפוס גרפוליט של עודד מוזס, ברחוב הגר"א 15 בתל אביב. החברה תשקיע כ-150 מיליון שקל בעסקה, שכוללים חלק מעלות הקרקע לבניית מגדל עסקים, ואת חלקה בעלויות הבנייה הכרוכות בהקמתו. לפני כחודשיים רכשה אלייד את הקרקע ב-191 מיליון שקל.

מדובר במגרש בן 4.5 דונם, שבמסגרת תוכנית בניין עיר חדשה שמקדמת עיריית תל אביב יהיה חלק ממתחם "הגר"א-הרכבת", הנמצא בקרבת דרך מנחם בגין, ובמפגש הרחובות בני ברק, הרכבת, הגר"א וסלומון. במתחם כולו מתוכננים חמישה מבנים בשימוש של מגורים, מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים. במגרש שנרכש, שמכונה "בני ברק" על שם הרחוב, יקומו שני מגדלים - האחד למגורים והשני לתעסוקה, בגובה של עד 34 קומות.

בית הדפוס גרפוליט  / צילום: כדיה לוי, גלובס
 בית הדפוס גרפוליט / צילום: כדיה לוי, גלובס

כלל ביטוח  ופיננסים מצטרפת לאלייד נדל"ן להקמת מגדל התעסוקה בלבד, בו יחזיקו אלייד וכלל בשותפות בזכויות שוות. מגדל התעסוקה כולל זכויות בניה לכ-28 אלף מ"ר למשרדים ותעסוקה וכ-900 מ"ר למסחר. הפרויקט ינוהל ויוקם על ידי אלייד נדל"ן. יובהר כי הזכויות למגדל המגורים נותרות במלואן בבעלות אלייד נדל"ן.

העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת עסקאות נדל"ן נוספות שביצעה קבוצת כלל בתקופה האחרונה, ביניהן רכישת מבנה תעשייתי מידי קרן פורטיסימו, המשמש את חברת טוטנאוור באזור התעשייה הרטוב (עסקת(Sale & Leaseback, השקעה במתחם כורזין בגבעתיים בסך של 350 מיליון שקל בפרויקט מגורים, משרדים ומסחר). בפרויקט זה שותפות גם צמח המרמן ואורוקום אסטרטגיות.

יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנו שמחים ומברכים על השותפות עם אלייד נדל"ן בעסקה משמעותית זו. מדובר בעסקת נדל"ן נוספת באזור שוקק פעילות ומסחר, בטבורה של העיר תל אביב שישמש כאזור עסקים ומגורים גם יחד. אסטרטגיית ההשקעה של הקבוצה מתמקדת, בין היתר, בצבירה ורכישה של נכסים תזרימיים ואיכותיים, ואנו צופים כי הצטרפותנו לעסקת רכישת נדל"ן זה, בעל פוטנציאל תשואה גבוה, יניב תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו".

כלל ביטוח ופיננסים יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין ענת מולכו, יונתן טיסונה ומייקי יבין ממשרד עורכי הדין עמית פולק מטלון. את אלייד נדל"ן ייצגו בעסקה עורכי הדין אוהד זלבסקי, אלעד כהן ומורן ברוך ממשרד עורכי הדין זלבסקי ושות'.