הנהגים לחצו - והרפורמה בתעריפי המוניות תחכה לאחרי הבחירות

הרפורמה בתעריפי המוניות, שכבר נכנסה לתוקף בתחילת החודש, הוקפאה • השיטה החדשה, שאותה הוביל משרד התחבורה, אמורה הייתה להגביר את השקיפות בחישוב מחירי הנסיעה, לייקר את הנסיעות בעיר ולהוזיל משמעותית את הנסיעות הבין-עירוניות

מוניות / צילום: ערן לם
מוניות / צילום: ערן לם

הרפורמה בתעריפי המוניות, שכבר נכנסה לתוקף בתחילת החודש, הוקפאה. השיטה החדשה, שאותה הוביל משרד התחבורה, אמורה הייתה להגביר את השקיפות בחישוב מחירי הנסיעה, לייקר את הנסיעות בעיר ולהוזיל משמעותית את הנסיעות הבין-עירוניות.

אלא שנהגי המוניות הביעו מחאה חריפה, טענו כי הרפורמה תפגע קשות בפרנסתם, וביקרו את האופן שבו גובשה שיטת החישוב החדשה. כחלק מצעדי המחאה, הנהגים חסמו כבישים, חלקם לא כיילו את המונים כנדרש, וכפי שפרסמנו ב"גלובס", אף הפעילו לחצים פוליטיים על שרי האוצר והתחבורה, משה כחלון ובצלאל סמוטריץ', ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו

בשלב הראשון הלחצים התמקדו בשר התחבורה סמוטריץ', שהודיע שאין בכוונתו להיכנע. "אני עושה סדר בענף שעד כה כולם חששו להתעסק איתו - כמו בענפים אחרים שחזקים במרכזי המפלגות ומהלכים אימים על פוליטיקאים", אמרו וכיוון לנהגי מוניות המתפקדים לליכוד, ולכך שלקולותיהם יש משמעות בפריימריס של המפלגה.

בשבוע האחרון נכנס נתניהו לתמונה, שאף כינס דיון דחוף בנושא בהשתתפות השרים הרלוונטיים. כעת הודיעו ראש הממשלה והשרים סמוטריץ' וכחלון כי החליטו לחתום על צו שמאריך את תקופת ההיערכות בחודשיים נוספים "במטרה לאפשר את המשך השיח עם נציגי נהגי המוניות ובחינת אופן יישום הרפורמה".