קרן סרצ'לייט מפנקת את מנכ"ל ביקום הנכנס: תומר ראב"ד יקבל שכר בעלות שנתית של כ-1.5 מיליון שקל ואופציות ל-2.25% מהמניות

ראב"ד, עד לאחרונה מנהל בכיר וסגן נשיא בזרוע הבנקאות להשקעות של בנק RBC, ייהנה משכר בסיס (ברוטו) של 94.33 אלף שקל בחודש ויזכה לתשלומים נוספים בגין כהונתו כדירקטור • האופציות שייקבל יחולקו לשלוש מנות שיבשילו אחת לשנה, אך הן יונפקו הרחק מחוץ לכסף, כך שמימושן תלוי בזינוק חד מאוד במחיר מניית ביקום

קרן סרצ'לייט מבקשת לאשר למנכ"ל ביקום הנכנס, תומר ראב"ד, שכר בעלות שנתית של כ-1.5 מיליון שקל וכן אופציות לרכישת עד כ-2.25% ממניות החברה. מזימון לאסיפה מיוחדת של בעלי מניות ביקום - בעלת השליטה בבזק - שפורסם בסוף השבוע, עולה כי ראב"ד ייהנה משכר בסיס (ברוטו) של 94.33 אלף שקל בחודש, שמשקף עלות מעביד של 116.666 אלף שקל בחודש, בצירוף תשלומי פנסיה, ביטוח לאומי, דמי הבראה וקרן השתלמות.

עוד עולה מהזימון לאסיפה כי בנוסף לשכרו כמנכ"ל ביקום, יזכה ראב"ד לתשלומים נוספים בגין כהונתו כדירקטור בחברה, המוגדר כבעל מומחיות פיננסית. על תפקיד הדירקטור יזכה ראב"ד לתגמול שנתי של 90 אלף שקל, וכן לתשלום נוסף של 3,300 שקל עבור כל ישיבה בה ישתתף. עם זאת השתתפות בישיבה באמצעות שיחת וידאו או שיחה קולית (השתתפות מרחוק) תזכה את ראב"ד רק במחצית הסכום.

ראב"ד שימש עד כה כבנקאי השקעות ובין השאר ליווה את קרן סרצ'לייט ברכישת השליטה בחברת ביקום, שמחזיקה בגרעין השליטה (26.3%) בחברת בזק. במסגרת הסכם השכר שלו, שיובא כאמור לאישור אסיפת בעלי המניות של ביקום, הוא אמור לזכות גם ב-2.677 מיליון אופציות לרכישת מניות של החברה.

האופציות יחולקו לשלוש מנות בנות 892.45 אלף אופציות כל אחת ויבשילו אחת לשנה (המנכה הראשונה בתום שנת הכהונה הראשונה, המנה השנייה בתום השנה השנייה וכדומה). עם זאת, האופציות יונפקו הרחק מחוץ לכסף, כך שמימושן יהיה תלוי בזינוק חד מאוד במחירה של מניית ביקום.

ביקום נסחרה היום במחיר של 5.9 שקלים למניה, כאשר מחירי המימוש עומדים על 15.96 שקל למניה עבור במנה הראשונה, 25.54 שקל למניה עבור המנה השנייה ו-31.92 שקל למניה עבור המנה השלישית.

ראב"ד הוא בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון וחשבונאות מבית הספר ללימודי עסקים שטרן של אוניברסיטת ניו יורק (NYU), ובוגר תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. לדברי ביקום, הוא מביא עמו לתפקיד עשור של ניסיון פיננסי ועסקי, לאחר שעבד בצמוד עם כמה מהקונגלומרטים הגדולים בעולם בתחום התקשורת והמדיה.

"ראב"ד הוא בנקאי השקעות מנוסה ועורך דין לשעבר בתחום המיזוגים והרכישות", נכתב בזימון לאסיפה. "בעשור האחרון הוא ייעץ לחברות טלקום, מדיה וטכנולוגיה בנושאים של מיזוגים, רכישות וגיוסי הון, והשלים עסקאות בשווי כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר, עם לקוחות אמריקאים וישראלים כמו ורייזון, AT&T, דיסני, יבמ, KKR, אפולו ורבים אחרים".

ראב"ד חזר לאחרונה להתגורר בישראל, לאחר שנים בהן התגורר בחו"ל. בשבוע שעבר הודיעה ביקום על מינויו למנכ"ל, לאחר שכיהן מאז 2016 כמנהל בכיר וסגן נשיא בזרוע הבנקאות להשקעות של בנק RBC הקנדי. קודם לתפקיד זה, שימש ראב"ד כבנקאי השקעות ב-UBS השוויצרי.

" לאור השיפור המשמעותי במצבנו הכלכלי, ועדת התגמול והדירקטוריון סבורים כי חשוב לחברה לספק חבילת תגמול ראויה לתומר ראב"ד - מנכ"ל בקליבר גבוה - כדי להבטיח שהוא יפעל בהתאם. אי לכך, החליטו ועדת התגמול והדירקטוריון כי חבילת התגמולים המוצעת היא סבירה", כותבת ביקום בדברי ההסבר למשתתפי האסיפה, שתתכנס לאשר את תנאי ההעסקה של ראב"ד ב-13 בפברואר.