לקראת החלטה על השקעה במאגר הנפט שננדואה: נאוויטס פטרוליום גייסה 271 מיליון שקל

שותפות הגז והנפט הגדילה באחרונה את החזקותיה בפרויקט במפרץ מקסיקו ל-53%, ולהערכתה, צפויה להתקבל בחודשים הקרובים החלטת השקעה בפרויקט

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

שותפות הנפט והגז נאוויטס פטרוליום , שאותה מוביל היו"ר גדעון תדמור, גייסה 271 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת יחידות השתתפות שהתבצעה הבוקר (יום ב'). יחידות ההשתתפות הונפקו במחיר של 20.91 שקל ליחידה - הנחה של 3.7% על מחיר הסגירה שלהן במסחר אתמול - וזכו לביקושים בהיקף של כ-360 מיליון שקל. בשנה האחרונה הכפילה השותפות את שווייה בבורסת תל אביב, וכעת היא נסחרת בשווי של כ-980 מיליון שקל.

נאוויטס גייסה לראשונה בבורסה בקיץ 2017 סכום של כ-530 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ויחידות השתתפות. מאז ביצעה השותפות עוד כמה גיוסים. כיום מחזיקה נאוויטס ב-7.5% מפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו (בהיקף מוערך של 475 מיליון חביות נפט), שהתחיל לפני כחצי שנה בהפקה מסחרית של יותר מ-35 אלף חביות ביום. במקביל, השותפות הגדילה באחרונה את החזקותיה בפרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו (הערכה של 281 מיליון חביות) לכ-53%, ולהערכתה, צפויה קבלת החלטת השקעה בפרויקט (FID) במחצית הראשונה של 2020. 

תדמור אמר היום: "תמורת ההנפקה תשמש אותנו, בין היתר, לקידום פרויקט שננדואה, שהחלטת השקעה בו צפויה כבר במהלך החודשים הקרובים. נאוויטס תמשיך לפעול לניצול הזדמנויות השקעה בהתאם לאסטרטגיה שלנו לכניסה למאגרים מוכחים בעלי פוטנציאל כלכלי משמעותי שטרם פותחו". 

תחילת הפקה מסחרית צפויה ב-2024

נאוויטס התמקדה עד כה בחיפוש ובאיתור פרויקטים בעולם, בדגש על צפון אמריקה, וכן בפיתוח רישיונות קיימים במפרץ מקסיקו ועל אדמת ארה"ב. בשבוע שעבר דיווחה השותפות כי חתמה על הסכם הבנות עם חברות האנרגיה הציבוריות פרימייר ורוקהופר מבריטניה לקבלת 30% מהזכויות בתגלית הנפט Sea Lion הסמוכה לאיי פוקלנד, בדרום מערב האוקיינוס האטלנטי. זאת, תמורת העמדת הלוואה, יחד עם פרמייר, לחלק מעלויות הפיתוח של רוקהופר.

נכס הנפט Sea Lion ממוקם כ-220 ק"מ צפונית לאיי פוקלנד, וכולל שלושה רישיונות שבהם נתגלו ואומתו על ידי רוקהופר החל ב-2010 מרבצי נפט גדולים. ב-2012 רכשה פרימייר 60% מזכויות הנפט ומונתה כמפעילת הפרויקט. בנאוויטס מציינים כי בשנים האחרונות נקדחו 10 קידוחי אימות והערכה בנכס הנפט, בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד דולר.

לפני כמה חודשים עדכנה רוקהופר כי שלב א' של המאגר מכיל 220-250 מיליון חביות נפט, וההשקעה הצפויה בפיתוחו צפויה להסתכם ב-1.8 מיליארד דולר. לפי הדיווח של רוקהופר, המאגר כולו מכיל כמות עצומה של כ-1.7 מיליארד חביות נפט.

במסגרת ההסכם הלא-מחייב (הסכמים מחייבים צפויים להיחתם בין הצדדים עד לסוף פברואר, בכפוף לתנאים שונים), החברות הבריטיות יעבירו לנאוויטס 30% מהזכויות בנכס הנפט, פרימייר תחזיק ב-40% ורוקהופר ב-30% הנותרים. בתמורה יעמידו נאוויטס ופרימייר לרוקהופר הלוואה בגובה ההון העצמי שיידרש ממנה לפיתוח שלב א' של המאגר, על פי חלקה בנכס הנפט. ההלוואה תוחזר לנאוויטס ולפרימייר באמצעות 85% מתזרים המזומנים החופשי של רוקהופר, שינבע מההפקה הצפויה בשלב א' של הפרויקט.

עוד ציינו בנאוויטס כי הפרויקט צפוי לקבל ערבות של ממשלת בריטניה או גופי אשראי ממשלתיים אחרים למרבית המימון הנדרש לפיתוח הפרויקט. נאוויטס תוכל לבטל את העסקה תחת תנאים מסוימים עד לאפריל 2021.

השותפות בפרויקט גיבשו תוכנית של פיתוח תגלית הנפט בשלבים, כשהחלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח שלב א' צפויה להתקבל עד לסוף שנת 2020, לאחר השלמת מתווה המימון לפיתוחו. תחילת ההפקה המסחרית מהפרויקט צפויה בשנת 2024.