ברימאג במהלך אסטרטגי: מקימה רשת שיווק חדשה למוצרי החברה

הרשת החדשה של יבואנית מוצרי החשמל תיקרא "METRO" וצפויה לכלול עשרות חנויות בפריסה ארצית • החברה תקיים הליך תחרותי פומבי לגורמים עם זיקה קמעונאית המעוניינים לפעול ברשת, בו ישתתף גם בעל השליטה בברימאג, שאול זילברשטיין • מניית ברימאג הגיבה לדיווח בעלייה של 4%

חברת ברימאג, הפועלת בתחום של יבוא ושיווק מותגים בינלאומיים של מוצרי חשמל לבית ולמטבח, החליטה לפעול להקמת רשת שיווק עצמאית. הרשת החדשה תיקרא "METRO" ("מטרו"), ויימכרו בה בעיקר מוצרי החברה.

בחברה מעריכים כי הרשת החדשה תחזק את הקשר של ברימאג עם הצרכן הסופי, תוך הרחבת ערוצי המכירה של החברה וחיזוק מותגיה הבינלאומיים (החברה משווקת בין השאר את המותגים LG,beko, DeLonghi, KENWOOD, BRAUN, HOOVER ו-BaByliss).

במסגרת המהלך תקיים ברימאג הליך תחרותי פומבי, המיועד לגורמים עם זיקה קמעונאית העומדים בתנאי סף שהחברה קבעה במסגרת המהלך. כל אחד מהגורמים שיירצו להשתתף במהלך יתבקש להציע לברימאג כמה הוא מבקש עבור פעילותו במסגרת הרשת (שיעור באחוזים מהמכירות של החנות המוצעת), ולציין אם מדובר בחנות המצויה בבעלותו או שכורה על-ידו. המציעים שיגישו את הצעת המחיר הנמוכה ביותר יזכו בהליך התחרותי, לפי מנגנונים שקבעה החברה.

בהליך, אגב, צפוי להשתתף גם בעל השליטה בברימאג, שאול זילברשטיין. ההשתתפות של זילברשטיין אושרה על-ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, וברימאג זימנה גם את בעלי מניות החברה לאשר את ההליך (אסיפה תתכנס ב-27 בפברואר).

עוד מציינים בחברה כי הרשת החדשה מיועדת לכלול עשרות חנויות ולפעול בפריסה ארצית, על פני שישה אזורים ארציים, תוך חלוקת כל אזור לשלושה מגזרים: כללי, חרדי וערבי.

מניית ברימאג  מגיבה היום (ב') לדיווח בעלייה של 4% בבורסה. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-13%, ושוויה של החברה הגיע לכ-140 מיליון שקל.

מנכ"ל ברימאג, פיני כהן, מסר היום כי "הקמת הרשת החדשה של ברימאג היא מהלך תקדימי וחדשני, שטרם נעשה כמותו בשוק מוצרי החשמל בישראל. המודל העסקי השיתופי שבנינו מבוסס על שילוב כוחות בין יזמים מנוסים מתחום הקמעונאות לבין היתרונות והחוזקות של ברימאג. אנחנו מאמינים כי שיתוף-הפעולה המיוחד הזה ייצור, בתוך פרק זמן קצר יחסית ובעלות כספית מינימלית לברימאג, רשת חזקה ומובילה, שתאפשר לברימאג להרחיב את פעילותה העסקית, להיערך באופן הטוב ביותר לקראת האתגרים העתידיים בענף מוצרי החשמל בישראל ולהתמודד עם התחרות המאפיינת אותו".