ועדת הכנסת שתכריע על חסינות נתניהו אושרה: זה יהיה הרכבה

ההחלטה עברה ברוב של 16 מול חמישה מתנגדים • בוועדת הכנסת ישבו 30 ח"כים, שיכריעו האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל חסינות • השלב הבא: הצבעה במליאת הכנסת •  ח"כ מיקי זוהר: "ועדת קרקס"

הוועדה המסדרת הצביעה היום (ב') על הקמת ועדת הכנסת. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן קיבל את הצעת ח"כ פורר שיש להקים גם את הוועדות הקבועות האחרות. שני הנושאים יועברו להצבעת מליאה. ההחלטה עברה ברוב של 16:5. בשעה 17:00 תכונס הוועדה המסדרת לריוויזיה (סוג של הליך ערעור) ולאחר מכן תעבור ההצבעה למליאת הכנסת.

ניסנקורן אמר שחברי ועדת הכנסת יהיו כדלקמן: מטעם הליכוד שמונה ח"כים, מטעם כחול לבן שמונה ח"כים. הליכוד תעדכן בהמשך היום מי הם חברי הכנסת מטעמם. ח"כ זוהר ציין שלא בהכרח מדובר באותם הח"כים החברים בוועדה המסדרת.

עוד ציין ניסנקורן שמטעם ש"ס ישבו שני ח"כים בוועדת הכנסת, ישראל ביתנו, שני ח"כים, העבודה גשר עם שני ח"כים, המחנה הדמוקרטי ח"כ אחד, הרשימה המשותפת מיוצגת על ידי 3 ח"כים. מטעם סיעת הימין החדש, ח"כ אחד, מטעם איחוד מפלגות הימין, ח"כ אחד ושניים נוספים מטעם יהדות התורה. סך הכל 30 ח"כים.

ח"כ מיקי זוהר אמר "זו בושה מה שקורה כאן, זו הקמת ועדת קרקס רק לא ביבי".

רק 3 ח"כים מן הליכוד השתתפו בישיבת הוועדה המסדרת, שבה הוחלט על הקמת ועדת הכנסת: מיקי זוהר, שלמה קרעי ושרן השכל. שלושתם הצביעו נגד, כמו גם נציגי שאר מפלגות בלוק הימין.

נתניהו מסר בתגובה: "לכחול לבן יש אפס הישגים לאזרחי ישראל, אז הם חטפו את הכנסת כדי לקדם את הקמפיין היחיד שלהם - 'רק לא ביבי'. שיהיו בריאים. אנחנו נבוא לאזרחי ישראל עם ההישגים האדירים שלנו ועם ההישגים העצומים שעוד נביא בקרוב מאוד למען מדינת ישראל".

דוברות הכנסת הודיעה על ההרכב האישי של ועדת הכנסת כדלקמן:

מסיעת כחול לבן: אבי ניסנקורן שיכהן כיו"ר הוועדה, מיכאל ביטון, יעל גרמן, צבי האוזר, אורית פרקש הכהן, קארין אלהרר, יואב סגלוביץ', ואיתן גינזבורג.

מסיעת הליכוד יהיו שמונה חברי כנסת (הליכוד ימסור שמותיהם בהמשך).

מסיעת הרשימה המשותפת: עופר כסיף, אחמד טיבי, ומנסור עבאס.

מסיעת ש"ס: יואב בן-צור, משה ארבל.

מסיעת ישראל ביתנו: עודד פורר, ויוליה מלינובסקי.

מסיעת יהדות התורה: אורי מקלב, ויעקב טסלר.

מסיעת ימינה: אופיר סופר, ומתן כהנא.

מסיעת העבודה-גשר: רויטל סויד ומירב מיכאלי.

מסיעת המחנה הדמוקרטי: תמר זנדברג. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.