רגע לפני סגירת הרשימות: נתניהו לחץ על ריקלין להצטרף לבית היהודי

השעות האחרונות של סגירת הרשימות מייצרות פעם אחר פעם דרמות אישיות ופוליטיות • רה"מ בנימין נתניהו, החושש מהיחלשות הבית היהודי, פועל כדי לחזק את המפלגה באמצעות הפעלת לחץ על סלבריטאים להצטרף לרשימתם

שמעון ריקלין / צילום: איל יצהר, גלובס
שמעון ריקלין / צילום: איל יצהר, גלובס

השעות האחרונות של סגירת הרשימות מייצרות פעם אחר פעם דרמות אישיות ופוליטיות. העיתונאי ואיש התקשורת שמעון ריקלין חשף בימים האחרונים בחשבון הטוויטר שלו את ההתלבטויות האישיות שלו - להצטרף או לא להצטרף לכנסת ה-23 במסגרת אחת מרשימות הימין. בעוד שרה בק, מגישת תוכנית אקטואליה ברדיו גלי ישראל, הודיעה אתמול (ג') בטוויטר כי היא מצטרפת, ריקלין נותר מסויג. ריקלין אף פנה לגולשים בשאלה, וביקש לשמוע את העמדות והדעות של ציבור עוקביו: "רוצים שאצטרף יחד עם שרה בק כשחקני חיזוק. אשמח לשמוע את דעתכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, החושש מהיחלשות הבית היהודי, פועל כדי לחזק את המפלגה באמצעות הפעלת לחץ על סלבריטאים להצטרף לרשימתם. לשם כך הוא התקשר אתמול בלילה לריקלין ולחץ עליו להצטרף לרשימה, אשר בראשה עומד הרב רפי פרץ.

ריקלין התפרסם בשנים האחרונות כתומך בלתי מסויג של נתניהו ושל רעייתו שרה נתניהו. הוא נמצא עמם בקשר קרוב, ראיין אותם, הגיע לבית ראש הממשלה בבלפור פעמים רבות לפגישות והתייעצות ואף ליווה את מסעות נתניהו בעולם, ככתב מדיני עבור ערוץ 20 למשך כשנתיים.

אולם הבוקר (ד') הודיע ריקלין כי לעת עתה הוא דחה את הפנייה שקיבל להצטרף לבית היהודי: "החרמות, השנאות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה של הבית היהודי. חבל שאין בכוחה של הציונות הדתית ללמוד מהשמאל להניח בצד את המחלוקות ולהתמקד במטרה המשותפת: ניצחון. מכיוון שלא נראה לי שאני יכול לתרום, אעזור ככל יכולתי מהתקשורת".