בית חכם | בלעדי

הבית החכם של רו"ח אבי ברגר: רכש בעלות בחברת טופ אודיו ששווייה מוערך בעשרות מיליוני שקלים

המנכ"ל לשעבר של פירמת רואי החשבון PwC-קסלמן רכש בשנים האחרונות את הבעלות המלאה בחברה, המתמחה בתכנון וביצוע התקנות של בתים חכמים, רשתות מחשבים, מערכות שליטה ובקרה ומערכות אודיו-וידאו

אבי ברגר / צילום: יוסי כהן
אבי ברגר / צילום: יוסי כהן

אבי ברגר, לשעבר מרואי החשבון הבכירים בישראל, חזר לעסקים: ל"גלובס" נודע כי באחרונה השלים ברגר את רכישת הבעלות בחברה הפרטית טופ אודיו (Top Audio), שעל פי האתר שלה, היא החברה המובילה בישראל בתחום של "תכנון וביצוע בתים חכמים, רשתות מחשבים, מערכות שליטה ובקרה ומערכות אודיו-וידאו". 

בתחילת 2014, אחרי 40 שנה בפירמת PwC קסלמן (כיום PwC ישראל), מהן 24 שנה כמנכ"ל, הודיע אבי ברגר, מבכירי רואי החשבון בישראל, על פרישתו. בראיון שהעניק אז ל"גלובס" התייחס ברגר, בין השאר, לתוכניותיו לעתיד - ואמר: "אני רוצה לא לעשות כלום. עצם פרסום הפרישה הביא לי הצעות ופגישות בנוגע לתפקידים מעניינים, אבל אני 40 שנה עובד קשה מאוד - לא פיזית, אבל זה דבר טוטאלי לגמרי, שאתה חייב לחיות אותו ולחשוב עליו כל רגע, עם אחריות כבדה - אז אני צריך לנוח מזה. אחרי שאסיים לנוח, אחליט אם אני רוצה ללמוד, או לעשות משהו לנפש, עבודה ציבורית, או לחזור לעבוד בצורה פחות אינטנסיבית. אני לא הולך לעבוד עד גיל 120. במשך השנים, בעבודה קשה, עשיתי לביתי".

כמעט שש שנים לאחר מכן, לצד עבודתו הציבורית (במכון ויצמן, בין השאר) והשקעות בסטארט-אפים שביצע, מתברר כאמור כי ברגר (68) חזר לעסקים. ברגר רכש את חברת טופ אודיו, שנוסדה ב-1996, בכמה שלבים - החל בשנת 2007 (אז החזיק שליש מהמניות) ועד לעת האחרונה, לפי שווי חברה המוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים. הוא מחזיק כיום ב-90% ממניותיה ומשמש יו"ר החברה. ביתרת המניות מחזיק יוסי גול, מנכ"ל טופ אודיו. טופ אודיו מעסיקה כמה עשרות עובדים ומחזור ההכנסות שלה מגיע, ככל הידוע, לעשרות מיליוני שקלים בשנה. 

טופ אודיו פעילה בשני תחומים עיקריים: מחלקת פרויקטים, הפועלת בתחום החשמל החכם, שליטה ובקרה, רשתות מחשבים, אודיו-וידאו ופתרונות הצללה. פרויקטים אלה מתבצעים בבתים פרטיים, דירות יוקרה, מסעדות, חנויות, מלונות בוטיק, יאכטות ועוד. תחום פעילות נוסף של החברה הוא יבוא והפצה של מוצרי-אודיו-וידאו ובית חכם - מגוון רחב של 25 מותגים, הנמכרים ברשתות ובחנויות ברחבי הארץ. הרעיון הבסיסי של בית חכם, לפי אתר החברה, הוא לאפשר ללקוחות לנהל ולהפעיל את המערכות השונות בבית ממוקדי שליטה חכמים ואפילו מבחוץ, באמצעות מסכי מגע חכמים, טלפון נייד ואינטרנט. 

"כילד, לא היה לנו כסף בבית"

באותו ראיון שהעניק ברגר עם פרישתו לאלה לוי-וינריב ב"גלובס", הוא סיפר: "הגעתי לכל מה שהגעתי בחיי בעבודה קשה. אין פה סודות. כילד, לא היה לנו כסף בבית, ועבדתי בעבודות מזדמנות בשביל דמי כיס. כסטודנט, מצבי היה סביר, וגם כשהתחלתי לעבוד במשרד, המשכורת שלי לא היתה גבוהה. עם ההתקדמות במשרד קסלמן, כשאתה מגיע לרמה של מנהל, אתה מתחיל לנשום. זה עוד לא ביטחון כלכלי, ולא רווחה, אבל אתה יכול לקחת משכנתא ולקנות דירה בראשון לציון - וזה מה שקנינו בתחילת דרכנו. התחלנו בדירה שכורה, ואחר כך עברנו את המסלול של כמה דירות בראשון לציון, לפני שהגענו לווילה בסביון.

"המטרה צריכה להתמיד ולהצליח במה שאתה עושה. הדברים האחרים, הכסף, הבית היפה והחפצים, הם פועל יוצא של העבודה שלך. אני לא חשבתי במונחים של 'אני רוצה להיות עשיר'. אף פעם לא חלמתי על עצמי כבן אדם עשיר. התפיסה היסודית היתה שאם הדברים נעשים בסדר, מגיעים לסוג של רווחה כלכלית. אם מישהו רוצה להיות מאוד-מאוד עשיר, אז ראיית-חשבון זה לא המסלול שלו. הוא יכול לחיות טוב, אבל לא להתעשר. לא כל אחד מגיע למעמד של מנכ"ל או יו"ר במשרד.

"24 שנים כמנהל, וכמעט 40 שנה של עבודה במשרד, זה מספיק והותר. אף אחד לא צריך להרים שום גבה 'למה דווקא עכשיו'. אולי זה היה צריך לקרות אפילו קצת קודם".