כחלון וכוכבי סיכמו: תקציב הביטחון יגדל בכ-2 מיליארד שקל. מאיפה יגיע הכסף?

בתום ישיבה רבת-משתתפים אצל רה"מ נתניהו סוכם כי תקציב הביטחון יוגדל ב-2 מיליארד שקל כשיימצא מקור תקציבי - אולם מבדיקת "גלובס" עולה כי בינתיים אין מקור תקציבי לכך

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי – עושים צילום
הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי – עושים צילום

תקציב הביטחון יוגדל בכ-2 מיליארד שקל כשיימצא מקור תקציבי לכך - כך סוכם אתמול (א') בתום ישיבה רבת-משתתפים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבדיקת "גלובס" עולה כי בינתיים אין מקור תקציבי לכסף. בהיעדר מקור עומדת לנתניהו אפשרות להעביר החלטת ממשלה על קיצוץ רוחבי למימון התוספת, אך הסיכויים לכך אינם נראים גבוהים לפי שעה. 

הגדלת התקציב שהצבא מבקש תתפרש על פני שנתיים, כך שבכל שנה תקבל מערכת הביטחון תוספת תקציבית שבין 800 מיליון שקל ל-1 מיליארד שקל. 

על-פי דיווח בגלי צה"ל הבוקר (ב'), הכסף אמור לשמש את צה"ל להצטיידות בטילים, על רקע האיומים על העורף הישראלי. על-פי הדיווח, הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בעקבות הישיבה כי המימון הנוסף מאפשר לו להתחיל ביישום תר"ש מפנה, התוכנית הרב-שנתית החדשה של צה"ל.

בישיבה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי והחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו.

מערכת הביטחון תובעת כבר תקופה תוספת תקציב לצורך הצטיידות בטילים ומטרות נוספות. החשב הכללי חזקיהו, שנשאל לפני מספר שבועות על סיכום שהושג בנושא בין כחלון לבנט, אמר כי עד כה לא הועברה אליו כל בקשה בעניין.