26 מיליון דולר והבית של לי איאקוקה יכול להיות שלכם

אייקוקה קנה את הבית בלוס אנג'לס ב־4.25 מיליון דולר ב־1993, זמן קצר לאחר פרישתו מתפקיד יו"ר קרייזלר; כעת הוא נמכר ע"י בנותיו • הנכס, בעל 4 חדרי שינה ודירה למגורי צוות העובדים, מעוצב בסגנון עכשווי ובו ספרייה בציפוי עץ, חדר אוכל גדול שמוביל לגן וסוויטה עם סלון צמוד ושני חדרי אמבטיה

לי איאקוקה / צילום: רויטרס
לי איאקוקה / צילום: רויטרס

ביתו של המנהל האגדי לי איאקוקה המנוח, שהיה מנהלה של חברת פורד וחילץ את קרייזלר מפשיטת רגל לפני כ־40 שנה, עומד כעת למכירה ב־26 מיליון דולר.

אייקוקה קנה את הבית בלוס אנג'לס המעוצב בסגנון טוסקני ב־4.25 מיליון דולר ב־1993, זמן קצר לאחר פרישתו מתפקיד יו"ר קרייזלר. כעת הוא נמכר על-ידי בנותיו, בעקבות מותו בשנה שעברה בגיל 94.

הבית בנוי על פני שטח של כ־1,000 מ"ר בסמוך לקאנטרי קלאב ומלון בל אייר. הוא יושב על כ-4 דונם של אדמה הכוללים מגרש טניס, זאת לפי סוכנות התיווך ריק הילטון.

ליאה אייקוקה אסד, בתו בת ה־55 של לי אייקוקה, סיפרה כי אביה אירח בבית חברים מפורסמים רבים, ביניהם בוב הופ ורעייתו דולורס, פרנק סינטרה ומרווין וברברה דיוויס. "אבא שלי אהב מסיבות גדולות, בייחוד ימי הולדת", אמרה. "אני זוכרת אותו עומד שם עם סיגר וצוחק". 

המתווך שמטפל במכירה אמר כי הנכס, בעל ארבעה חדרי שינה ודירה למגורי צוות העובדים, מעוצב בסגנון עכשווי ומרשים ומתוחזק במצב טוב. התמונות שפורסמו מציגות ספרייה בציפוי עץ עם תקרה מחולקת לריבועים, חדר אוכל גדול עם דלתות צרפתיות שמובילות לגן וסוויטה עם סלון צמוד ושני חדרי אמבטיה.

אייקוקה, בנם של מהגרים מאיטליה, טיפס לצמרת פורד, שבה הוא היה בין משיקי דגם מוסטנג האגדי, מכונית הספורט שהיוותה אחד מסמלי שנות ה־60. בסוף שנות ה־70 הוא מונה למנכ"ל קרייזלר הכושלת וייצב אותה. הופעותיו בתשדירי טלוויזיה של החברה הפכו אותו לסלב. דמותו אף הופיעה בסרט הדרמה "פורד מול פרארי" שיצא בשנה שעברה וקיבל ארבע מועמדויות לאוסקר.