רשות ני"ע מחכה למהפכה טכנולוגית: היכן יש יותר עורכי דין ממתכנתים?

וגם: אריק פינטו מצטרף לסטארט-אפ טכנולוגי

 

שמואל האוזר, ענת גואטה וחדוה בר / הדמיה: רמי חכם
שמואל האוזר, ענת גואטה וחדוה בר / הדמיה: רמי חכם

רשות ניירות ערך ערכה הבוקר את הכנס השנתי שלה, שהפעם התמקד בהטמעת המהפכה הטכנולוגית בשוק ההון. ענת גואטה, יו"רית הרשות הסבירה כי "באחריותנו לא לעכב את המהפכה, אלא להיות ממבשריה", היא הסבירה כי "העולם כבר שם. אנחנו לומדים, מיישמים ופועלים פרו-אקטיבית לשינוי המסגרת הרגולטורית ואנחנו מבטיחים להמשיך לפעול ולהציב את שוק ההון בחזית הטכנולוגיה".

בכנס התארח רוברט ג'קסון, נציב רשות ניירות ערך האמריקאית, שהסביר על הדרכים שבהן ה-SEC מתמודדת עם אתגרי הרגולטור בעידן הטכנולוגי. "אנו זקוקים ברשות ניירות ערך האמריקאית וגם פה בישראל - לאנשי טכנולוגיה, להייטקיסטים. הבעיה היא שאצלנו ברשות אי אפשר לחלק אופציות, ולכן יש לנו היום יותר עורכי דין מאשר מתכנתים. הטכנולוגיה גם יוצרת סוג חדש לגמרי של נכסים פיננסיים שעלינו להגן על המשקיעים מפניהם, וזהו אתגר מאד גדול שאנחנו מתמודדים איתו. אתגר נוסף הוא, שהמפתחים הטכנולוגים עובדים בעולם דינמי, שמשתנה מהר ומתאים את עצמו מהר, ורוצים כל הזמן לפתח עוד ועוד את מה שהם עובדים עליו, ולא להיות תקועים בשורה ארוכה של חוקים ותקנות".

עוד נכחו: עו"ד עודד שפירר, מנכ"ל רשות ני"ע; פרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר הרשות; עו"ד שרה קנדלר, יועצת בכירה ליורית רשות ני"ע; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע; פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP; פרופ' דני צידון, שותף בקרן ויולה; אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות; חדוה בר, המפקחת על הבנקים; ורבים אחרים.

עם התובנות מהפועלים: אריק פינטו מצטרף לסטארט-אפ טכנולוגי

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, מתחבר לסטארט-אפ ניישן. פינטו צורף לסטארט-אפ "תובנות" כיו"ר המועצה המייעצת של החברה. תובנות היא פלטפורמה טכנולוגית בתחום ה"תכנון המשתף" - המאפשרת שיתוף אזרחים ולקוחות של ארגונים גדולים ויצירת דיאלוג ביניהם, במטרה להפוך את המגזר העסקי והציבורי בישראל למשתף וקשוב יותר לצרכי הלקוחות.

לתובנות פעילות בארה"ב, קנדה, גרמניה, אוסטריה וישראל. בעבר היא עבדה עם ממשלת ארה"ב והאו"ם, וכיום עובדת עם ארגונים עסקיים, משרד החינוך וצה"ל. הטכנולוגיה של החברה משלבת בינה מלאכותית ואנושית בניתוח הידע והיכולת לעדכן כל משתתף על השפעתו האישית. את הממשל האמריקאי היא כבר "כבשה", כשהוזכרה בבלוג הרשמי של הבית הלבן, וחוקרים ממעבדת הממשל ב-NYU הגדירו את הטכנולוגיה שפיתחה כ"פורצת דרך" ביחסי הממשל והאזרח.

אריק פינטו / צילום: איל יצהר
 אריק פינטו / צילום: איל יצהר

פינטו מונה באחרונה ליו"ר דירקטוריון חברת האינטרנט בבילון, שמתכוונת להפוך לחברת IT. בעקבות צירופו למועצה המייעצת של תובנות אמר פינטו כי "עסקים שלא יידעו לדבר עם הלקוחות שלהם בגובה העיניים, לא יצליחו לשרוד. הטכנולוגיה של תובנות מאפשרת לארגונים להיות ממוקדים בלקוח, צרכיו וציפיותיו, ולנהל את השיח הזה אחרת. אחרי שסייעה ליותר מ-100 ארגונים בחמש מדינות לשתף כמיליון אנשים בהחלטות, אני מאמין שיש לה ערך רב מאוד גם בעולם העסקי והציבורי. מצאתי בתובנות חבורה מוכשרת שרוצה ומצליחה לשנות את העולם, ואני גאה להצטרף אליה".

ד"ר גל אלון , יו"ר תובנות, ציין: "אריק ואנחנו חולקים עולם ערכים משותף, ואנו גאים על כך שנוכל לממש אותו יחד". את החברה מנהל רן רייז.