פוקס | בלעדי

מכריזה מלחמה על דקטלון: פוקס משיקה רשת מוצרי ספורט חדשה משלה

קבוצת האופנה תקים רשת חדשה בשם "Just Sport" שתתחרה בשחקניות הוותיקות בענף כמו מגה ספורט • זוהי הפעם הראשונה זה שנים שקבוצת פוקס מפתחת רשת עצמאית משלה

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: שוקה כהן, יח"צ
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: שוקה כהן, יח"צ

קבוצת פוקס בדרך להקים רשת ספורט ישראלית חדשה - כך נודע ל"גלובס". קבוצה האופנה הציבורית שבשליטת הראל ויזל תפתח רשת רב-מותגית בפריסה ארצית תחת השם "Just Sport" למותגי ספורט מקצועי.

הרשת החדשה תיפתח תחת בעלות החברה-הבת ריטיילורס, בניהולו של דובי שניידמן, שאותה פיתחה הקבוצה במהלך השנה האחרונה. הקונספט של הרשת ייבנה בהשראת רשתות ספורט בעולם ויכלול מוצרי ספורט גם לספורטאים וגם למתאמנים חובבים. כך הקבוצה תוכל להיכנס לתחום חדש ולהתחרות בשחקניות ותיקות כמו מגה ספורט ואף בדקטלון הצרפתית, שכיום משווקת בארץ רק את מותג הבית המוזל שלה.

עוד נודע כי החנות הראשונה של הרשת צפויה להיפתח בעוד כחודשיים בראשון-לציון במתחם G סמוך לסינמה סיטי. היא תכלול קומה אחת לגברים וקומה אחת לנשים ולילדים בשטח של כ-800 מ"ר. בסך-הכול תציע החנות החדשה שש קטגוריות: ריצה, אימון, כדורגל, כדורסל, לייף סטייל וגלישה. 

לפי הערכות, במהלך השנה הקרובה צפויות להיפתח ארבע חנויות נוספות.

פעילותה המסורתית של קבוצת פוקס היא בתחום האופנה, אך לאורך ציר הזמן היא גיוונה את הפורטפוליו שלה. בשנים האחרונות היא התרחבה בעיקר באמצעות רכישת חברות כמו שילב או קבלת זיכיונות למותגים בינלאומיים כמו אורבן אאוטפיטרס.

ואולם על רקע השחיקה בפדיונות בתחום האופנה, השכילה פוקס כבר לפני מספר שנים לכלול בפורטפוליו שלה גם פעילות בתחום הספורט, שנמצא בצמיחה הן בעולם והן בישראל. מספר העוסקים בספורט הולך וגדל, וכך גם חדירת בגדי הספורט לתוך המלתחה היומיומית.

זוהי הפעם הראשונה שהקבוצה מפתחת רשת חנויות פיזית באופן עצמאי מאז שהקימה את מותג האופנה פוקס, שהתרחב בהמשך גם לאופנת הבית תחת השם "פוקס Home". מרבית הרשתות שהיא מפעילה הן זיכיונות של חברות בינלאומיות או רכישות של חברות ישראליות שביצעה לאורך השנים. כמו כן, לפני כשנתיים וחצי הקימה הקבוצה פלטפורמת מסחר מקוון - טרמינל איקס.

כבר היום מפעילה פוקס שתי רשתות בתחום הספורט בישראל - פוט לוקר, רשת נעליים בינלאומית הממוקדת בפריטי אופנה (באמצעות זיכיון) המשווקת נעלי ספורט של מגוון מותגים; ואת רשת נייקי בישראל, שמוכרת את מוצרי המותג הכוללים גם אופנה וגם פריטים למתאמנים וספורטאים.

כעת מבקשת פוקס להיכנס לתחום חדש - הספורט המקצועי, באמצעות רשת רב-מותגית משל עצמה. בשנים האחרונות, על רקע השחיקה בפדיונות בתחום האופנה, גם בתי כלבו ותיקים הרחיבו בצורה מאסיבית את השטחים שמיועדים עבור ביגוד ספורט.

הצרכנים מחפשים חוויית קנייה

כיום מתחלק השוק המקומי לתחרות במספר זירות: חנויות מותג כמו נייקי, אדידס, ריבוק, ואנס, סקצ'רס או קולומביה. בהסתכלות על מכירות המותג (קמעונאיות וסיטונאיות) בדומה לעולם, גם בישראל נייקי הוא מותג הספורט המוביל עם נתח של כ-40% מהשוק, כשאחריו ניצב אדידס עם כ-27% מהשוק, לפי הערכות בענף.

בכל מה שנוגע לחנויות רב-מותגיות, לפי הערכות בענף רשת מגה ספורט מחזיקה כ-10% מהשוק, לצד פוט לוקר שאוחזת ב-10% נוספים. נייקי ואדידס אוחזות כל אחת בכ-7% מהשוק הקמעונאי (לא כולל האאוטלט), המשביר לצרכן עם כ-4%, ודקטלון ואליטל אוחזות כל אחת ב-3%.

ואולם בניגוד לנראות החדשנית והמעודכנת שקיימת היום ברשתות של מותגים כמו נייקי ואדידס, החנויות הרב-מותגיות שקיימות בשוק המקומי נראות ברובן מיושנות ומרגישות כמו ביקור בעבר.

בשנים האחרונות, בין היתר בזכות רפורמת השמיים הפתוחים שהגדילה את התדירות בה הישראלים מבקרים בחו"ל, הנגישות לרשתות בינלאומיות התרחבה והעמיקה, כך שהציבור בישראל חשוף לחוויית הקנייה שניתן ליהנות ממנה, והשוק המקומי טרם התאים את עצמו לכך.

נוסף על חווית הקנייה, סוגיה משמעותית נוספת בהקשר זה ובנכונות של הישראלים לבצע את הקניות שלהם היא פערי התמחור המשמעותיים. בהיבט הזה נותר רק להמתין ולראות עד כמה פוקס תהיה מסוגלת לתת מענה.

לאומי עשוי להיות שותף לפעילות הזו

בחודש שעבר דווחה פוקס על מגעים למכירת 10% מחברת ריטיילורס, החברה-הבת שמקימה כעת את הרשת, ללאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי באמצעות רכישה והקצאה של מניות, לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל.

ריטיילורס מחזיקה בזיכיונות לרשתות בתחום הספורט שמפעילה פוקס, ובהן פוט לוקר ונייקי. ככל שיבשיל המשא-ומתן המתקדם בין הצדדים, צפויה לאומי פרטנרס להשקיע 60 מיליון שקל עבור מניות ריטיילורס.

כיום מפעילה ריטיילורס 22 חנויות של נייקי בישראל ו-52 חנויות של רשת פוט לוקר. בנוסף מפעילה הקבוצה 7 חנויות של נייקי בקנדה, והיא דיווחה על מגעים להרחבת הפעילות הזו גם לאירופה.

פוקס , הנסחרת בשווי של 2.27 מיליארד שקל, סיכמה באחרונה רבעון שלישי חיובי. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019, הכנסותיה של פוקס צמחו בשיעור דומה (כ-35%) והצטברו ל-1.9 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה קפץ כמעט ב-80% והצטבר ל-168 מיליון שקל.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988