מיקרוסופט הכתה את תחזיות הרווח וההכנסות; המניה עולה במסחר המאוחר

הכנסות החברה צמחו ב-14% ל-36.9 מיליארד דולר, והרווח הנקי זינק ב-38% והסתכם ב-11.7 מיליארד דולר • פלטפורמת הענן של מיקרוסופט הובילה את הזינוק בהכנסות • המניה עולה ב-2% במסחר המאוחר

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הציגה דוחות חזקים ברבעון השני של שנת הכספים: בשורה העליונה צמחה החברה ב-14% והציגה הכנסות של 36.9 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 35.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה הציגה רווח של 1.51 דולר למניה, 18 סנט מעל התחזיות. הרווח הנקי הכולל הסתכם ב-11.7 מיליארד דולר, עלייה של 38% לעומת הרבעון המקביל. מניית מיקרוסופט  עולה ב-2% לאחר המסחר. בשנה האחרונה זינקה המניה ב-60% והביאה את מיקרוסופט לשווי של 1.3 טריליון דולר. 

להכנסות הגבוהות מהצפוי תרמה צמיחה של 62% בהכנסות אז'ור, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט. ברבעון הקודם קצב הצמיחה היה 59% ואנליסטים העריכו כי ברבעון הנוכחי הוא יהיה נמוך יותר. עם זאת, קצב הצמיחה של אז'ור עמד ברבעון המקביל על 76%.

מיקרוסופט מדווחת את התוצאות העסקיות שלה לפי שלוש חטיבות: פעילות הענן (שכוללת את אז'ור, וכן מכירות שרתים, גיטהאב ועוד) הניבה הכנסות של 11.9 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 27% לעומת הרבעון המקביל - קצב צמיחה דומה לזה שהציגה ברבעון הקודם; חטיבת הפרודקטיביות והתהליכים העסקיים (שכוללת את אופיס, לינקדאין וכו') צמחה ב-17% וההכנסות הסתכמו ב-11.8 מיליארד דולר; חטיבה נוספת היא קצת המחשוב האישי (שכוללת את ווינדוס, מכשירי Xbox ולפטופים) עלתה בקצב של 2% בלבד וההכנסות הסתכמו ב-13.2 מיליארד דולר. ברבעון הקודם ההכנסות של החטיבה הזו צמחו ב-4%.

מיקרוסופט לא סיפקה תחזיות לרבעון הבאה, ותעשה זאת במהלך שיחת הוועידה עם האנליסטים. עוד ציינו במיקרוסופט כי במהלך הרבעון החזירו למשקיעים 8.5 מיליארד דולר באמצעות רכישה עצמית של מניות וחלוקת דיבידנדים.