הווירוס הסיני: מספר המתים והנדבקים עולה – 80 מתים ו-2,794 חולים מאובחנים

עד כה הרופאים הצליחו לרפא רק 54 מקרים מאובחנים • הנדבקים שכרגע עומדים על 2,794 בני אדם בכל העולם, רובם בסין

אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס
אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס

ככל שעוברות השעות וחולפים הימים, נראה כי קצב הההדבקה והתמותה של נגיף הקורונה לא פוסק אלא רק מתרחב. עד כה הרופאים הצליחו לרפא רק 54 מקרים מאובחנים. זאת בזמן שמספר המתים עלה ל-80 איש ועימו גם הנדבקים שכרגע עומדים על 2,794 בני אדם בכל העולם: 2,737 בסין, 8 בהונג קונג, 8 בתאילנד, 6 במקאו, חמישה בארה"ב, ארבעה באוסטרליה, ארבעה ביפן, ארבעה במלזיה, ארבעה בסינגפור, ארבעה בטאיוואן, שלושה בצרפת, שלושה בדרום קוריאה, שניים בוייטנאם, אחד בקנדה ואחד בנפאל.

בינתיים משקיעים ברחבי העולם שמוטרדים מפני ההתפשטות המהירה של הנגיף מובילים את שוקי המניות בעולם לירידות חדות. מדד סטוקס אירופה נפל בשיעור של 1.7% בתחילת המסחר, בעוד שבארה"ב, החוזים העתידיים על דאו מצביעים על צניחה של כמעט 400 נקודות בפתיחת וול סטריט. בעוד שרוב השווקים באסיה היו סגורים לקראת ראש השנה, מדד טוקיו ניקיי 225 נפל בלמעלה מ־2% בסחר אחר הצהריים ואילו מדד טופיקס היפני ירד ב-1.6%.

בינתיים, ממשלת סין ביטלה מבחני GMAT שנחוצים לסטודנטים הסינים כדי להתקבל ללימודים באוניברסיטאות בארה"ב, כדי למנוע תנועה מיותרת של אזרחים שאולי תוביל להדבקתם.

בקנדה הרשויות מדווחות כי החולה שאובחן ביממה האחרונה, החל להרגיש את הסימפטומים של הנגיף כבר בטיסה, דבר שיכול להשפיע על כל שאר הנוסעים בטיסה.