התאחדות התעשיינים תנסה לעצור את מכרז מתקן ההתפלה שורק 2

לטענת ההתאחדות, במסמכי המכרז לא נכללו הפרטים הרלוונטיים להתחייבותו של הזוכה לקיים שיתוף-פעולה תעשייתי

שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים בישראל / צילום: שלומי יוסף
שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים בישראל / צילום: שלומי יוסף

התאחדות התעשיינים מאיימת לעתור לבית המשפט בדרישה לעצור את המכרז להקמת מתקן ההתפלה שורק 2, משום שהוא לא כולל התחייבות מצד הזוכה העתידי לרכש גומלין. במכתב ששיגרו אתמול (ב') כותבים עורכי הדין לירון אושרוביץ וינון חימי ממשרד עמית, פולק מטלון כי ההתאחדות דורשת מהרשפ"ת להפעיל את סמכותה לפי התקנות ולהורות לאלתר על הקפאת המכרז.

לטענת ההתאחדות, במסמכי המכרז לא נכללו הפרטים הרלוונטיים להתחייבותו של הזוכה לקיים שיתוף-פעולה תעשייתי. "הם קיבלו בספטמבר מרשפ"ת פטור מרכש ישיר ומכתב מפורש שאומר שאין להם פטור מרכש עקיף" אמר ל"גלובס" נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. לדבריו "גם במכרז האוטובוסים, גם במכרז התקשורת וגם במכרזי הקו הירוק והסגול כל מכרז זה מלחמת עולם ואנחנו צריכים ללכת לבית משפט. הם (האוצר) משתדלים בכל כוחם שלא תהיה העדפת תוצרת הארץ ולא רכש גומלין בטענה שזה יותר יקר אבל זו אגדה אורבנית. אל"ף, כי בכל העולם זה מקובל, בי"ת זה החוק וגימ"ל משרד הביטחון שמיישם את החוק אומר במפורש שזה לא עולה יותר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "החשב הכללי השיב לפנייתה של התאחדות התעשיינים, כי בהתאם לסיכום עם הרשפ"ת משנת 2018, ככל שיתקבל אישורם לרכש עקיף בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בהתאם לנתונים שהוצגו להם לגבי פרויקט זה, יוטמעו הסעיפים האמורים במכרזים הרלוונטיים בהתאם לסיכום". במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מתקן התפלה מהגדולים בעולם, שיהיה מתמודדות הצ'יסון מהונג קונג ו-IDE, שנמצאת בשליטת אלפא פרטנרס, שותפות מוגבלת בשליטת אבשלום פלבר ואמיר לנג..