גזונדהייט בשוונג: מעמידה למכירה את יתרת החזקותיה בערד השקעות תמורת כ-200 מיליון שקל

לפני מספר חודשים מכרה שושנה גזונדהייט, בת יותר מ-90, כ-27% מהון החברה, בתמורה כוללת של כ-510 מיליון שקל • כעת היא מנצלת שוב את רמות השיא שבהן נמצאת מניית ערד, אחרי זינוק שנתי של כ-80%

שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר
שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר

פחות מחצי שנה לאחר ששושנה (רוזה) גזונדהייט מכרה את עיקר החזקותיה בחברת ערד השקעות , כעת היא בדרכה להיפרד מיתרת ההחזקות, או לפחות ממרבית היתרה. במסגרת המכירה הנוכחית, מציעה גזונדהייט למכירה כ-8% מהונה של ערד, בשווי נוכחי של כ-210 מיליון שקל, ולפי המכרז שנפתח הבוקר (ד'), מחיר המינימום למניה משקף הנחה של כ-5% על שווייה בעת פתיחת המסחר.

שווייה של מניית ערד עמד הבוקר על כ-343 שקלים, והיא נחלשה במהלך המסחר בכ-2%. את העסקה מובילה דיסקונט קפיטל חיתום, שביצעה גם את מכירת המניות הקודמת של גזונדהייט. במכירת החזקותיה כעת מנצלת שוב גזונדהייט את רמות השיא שבהן שוהה מניית ערד, שאחרי זינוק שנתי של כ-80% משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-2.6 מיליארד שקל.

גם את מכירת המניות הקודמת שלה, שכללה אז כ-27% מהון החברה בתמורה כוללת של כ-510 מיליון שקל, ביצעה גזונדהייט, בת ה-91, כשהחברה נסחרה סביב רמות השיא דאז. המכירה, שבוצעה בחודש ספטמבר 2019, נעשתה לפי מחיר מניה של 250 שקל, שהיה נמוך בכ-15% ממחיר השוק באותו זמן. מאז ועד הבוקר השלימה המניה טיפוס של קרוב ל-30%.

על פי ההערכות, ואינדיקציות שהתקבלו במהלך היום, גם אם גזונדהייט לא תסיים כעת את מכירת יתרת המניות שנותרו בידיה, היא תמכור לפחות כמחצית מההחזקות, כך שתחדל מלהיות בעלת עניין בערד.

פרידתה של גזונדהייט מהחזקותיה בערד השקעות הובילה לסיום סכסוך רב-שנים בין משפחתה לבין בעל השליטה בחברה, שלמה איזנברג, המשמש כיו"ר ערד ונחשב לרוח החיה הניצבת בלב פעילותה.

במסגרת הסכסוך בין הצדדים, לפני פחות משנה הגישה גזונדהייט תביעה לביהמ"ש המחוזי בירושלים נגד איזנברג, במה שהיה תחילתו של סבב נוסף במאבק מולו, וכן נגד יורשי רודולף שפיצר, שחברו לאיזנברג לפני כמה שנים, במסגרת המאבק בין בעלי המניות המרכזיים של ערד.

ואולם, אחרי מכירת מניות החברה שביצעה בספטמבר, היא מחקה את התביעה, שבה העלתה בין היתר טענות להנצחת מעמדה כ"בעלת מניות מיעוט מקופחת".

ערד היא חברת השקעות הפועלת בתחום הנדל"ן באמצעות השליטה בחברת ישרס  (הנסחרת בשווי של 4.5 מיליארד שקל), בתחום המחשבים באמצעות השליטה בחברת מלם תים  (הנסחרת בשווי של 1.6 מיליארד שקל), ובתחום ייצור הרעפים באמצעות החברה הפרטית חסין אש.