מנכ"ל האוצר שי באב"ד: תקציב התשתיות לשנת 2020 יגדל ב-23%

באב"ד הסביר כי "הסיבה להבדל בין ההשקעה בתשתיות לבין שאר ההוצאות על שירותי הממשלה נובעת מכך שהשקעה בתשתיות באופייה היא התחייבויות ארוכות טווח, ועל הפרויקטים של שנת 2020 הממשלה התחייבה כבר בשנים עברו"

שי באב"ד / צילום: יונתן בלום, גלובס
שי באב"ד / צילום: יונתן בלום, גלובס

תקציב ההשקעה בתשתיות יגדל ב-2020 בכ-23% לעומת 2019, זאת למרות שמדובר בתקציב המשכי, כך אמר היום (ד') מנכ"ל האוצר שי באב"ד בוועידת התשתיות והרכבות של Aon ישראל והפניקס. במסגרת התקציב ההמשכי עתידים המשרדים החברתיים, ובהם הבריאות החינוך והרווחה לספוג קיצוצים בהיקף מיליארדי שקלים, אך לדברי באב"ד בתשתיות צפוי דווקא גידול.

באב"ד הסביר כי "הסיבה להבדל בין ההשקעה בתשתיות לבין שאר ההוצאות על שירותי הממשלה נובעת מכך שהשקעה בתשתיות באופייה היא התחייבויות ארוכות טווח, ועל הפרויקטים של שנת 2020 הממשלה התחייבה כבר בשנים עברו. כך שבכל הקשור להשקעה בתשתיות, הממשלה תשקיע בשנת 2020 סך העומד על כ-32 מיליארד שקל, גידול של כ-23% ביחס להוצאת הממשלה ב-2019 שסך ההשקעה בתשתיות בה עמד על כ-26 מיליארד שקל".

יו"ר ומנכ"ל איאון ( Aon ) ישראל אילן בק אמר בכנס כי כי "כיום קשה לקבל כיסוי ביטוחי לפרויקטים גדולים של תשתיות על פי דרישות המדינה. אם עד לאחרונה תקצוב הביטוח במכרזי המדינה היה יחסית פשוט ליישום, הרי שכיום הוא הפך להיות מורכב במיוחד ומרכזי בשיקולי תקציב ההגשה למכרז של כל זכיין. היום תקציב הביטוח של פרויקטים גדולים עומד על עשרות ואף מאות מיליוני שקלים לכל אורך חיי הפרויקט, והפרמיות ממשיכות להתייקר בעשרות אחוזים בהשוואה לפרויקטים קודמים".