הצלחה להנפקת איתמר מדיקל בנאסד"ק: גייסה 35 מיליון דולר - והמניה זינקה

הנפקת ה-ADS של חברת המכשור הרפואי בוצעה בדיסקאונט של 2% על מחיר השוק • ביום שישי עלתה המניה ב-14% במסחר בבורסת נאסד"ק

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת המכשור הרפואי איתמר מדיקל  רשמה בסוף השבוע האחרון הצלחה בהנפקה בנאסד"ק של ניירות ערך מסוג ADS (תעודות פיקדון אמריקאיות המייצגות את מניות החברה), כשגייסה 35 מיליון דולר - יותר מהסכום המבוקש במקור. הגיוס נעשה במחיר של 13.75 דולר ליחידה - נמוך רק ב-2% ממחיר הסגירה של המניה בסוף המסחר של יום חמישי, ומחיר שאליו הגיעה המניה אחרי עליות של 71% בשלושה החודשים האחרונים.

בעקבות הצלחת ההנפקה, מניית החברה המשיכה לעלות בעוד 14% בנאסד"ק גם ביום שישי, וכעת שווי החברה הוא כ-175 מיליון דולר. בשעות אחר הצהריים היום עולה מניית החברה בכ-7.6% בבורסת תל אביב.

זוהי ההנפקה הראשונה של איתמר מדיקל, לאחר שהחברה נרשמה למסחר בנאסד"ק במרץ 2019, נוסף על המסחר בבורסת תל אביב כבר יותר מעשר שנים. תשואת המניה מאז שנרשמה למסחר בנאסד"ק, כולל העליות של יום שישי, מגיעה ל-31%.

ההנפקה המוצלחת מרכזת תשומת לב של השוק האמריקאי בחברה, לעומת המצב הקודם שבו היתה רשומה למסחר ללא הנפקה. חתמי ההנפקה היו פייפר סנדלר כחתם ראשי, ולצדו Ladenburg Thalmann ו-A.G.P./Alliance Global Partners כחתמי משנה. סייבל השקעות הוביל את הגיוס של החברה בישראל ובקרב הגופים המוסדיים הישראליים שהשתתפו בהנפקה בארה"ב. 

צפי לגידול בהכנסות השנתיות

איתמר מדיקל פיתחה מכשיר המאפשר לבצע בדיקה לאבחון דום נשימה בשינה (הפסקות בנשימה בזמן השינה, שיכולות להעיד על מחלה קרדיולוגית וגם לגרום לה) בבית הלקוח, ללא צורך בביקור במעבדת שינה.

לפני כשלושה שבועות פרסמה החברה דיווח מקדים על הכנסותיה ל-2019, לצד תחזיותיה לשנת 2020. במסגרת זו צופה החברה גידול של כ-29% בהכנסותיה ב-2019, לעומת השנה שקדמה לה, ואילו בשנת 2020 היא צופה הכנסות של 39.5-42 מיליון דולר - צמיחה של 26%-35% לעומת השנה החולפת.

הצמיחה הנוכחית של החברה מגיעה שנים ספורות לאחר שאיתמר מדיקל, בראשות המנכ"ל גלעד גליק, גיבשה אסטרטגיה להתמקדות בבדיקות שינה (תוך ויתור על תחום בדיקת סיכון למחלות לב, שלא התרומם). החברה החליטה לשווק את הבדיקות דרך קרדיולוגים, ולא דרך רופאי שינה - שלטענתה, חסמו את המהלך, משום שהוא עוקף את הצורך במעבדת שינה. שינוי האסטרטגיה, יחד עם שיפורים במוצר והשגת כיסוי ביטוחי, הובילו לעלייה משמעותית בהכנסות החברה בשנים האחרונות.

בעלי המניות הגדולים באיתמר מדיקל לפני ההנפקה בנאסד"ק היו קבוצת ויולה (22% מהון מניות החברה), קרן אם.אס.פייס (12%), גיורא ירון (8%), ילין לפידות (7.6%) ומגדל (6.1%).