הקאמבק של KFC בישראל יוצא לדרך: סניף ראשון נפתח בנצרת

זהו הגלגול הרביעי של הרשת בשוק הישראלי, שמונה שנים אחרי שסגרה את הפעילות המקומית • לדברי החברה, "בשלוש השנים הקרובות מתוכננים עשרות סניפים ברחבי ישראל" • נכון לעכשיו המתכון המקורי של KFC שנמכר בישראל אינו כשר

הקאמבק של KFC לישראל יוצא לדרך: שמונה שנים אחרי שסגרה את הפעילות המקומית, הרשת פתחה היום (ב') בשעות הצהריים את הסניף הראשון שלה בעיר נצרת. הסניף שנפתח ממוקם ברחוב הראשי של נצרת, סמוך לכנסיית הבשורה, ומשתרע על שטח כ-240 מ"ר.

בחברה סירבו לחשוף את היקף ההשקעה בהקמתו, ועם זאת, KFC מצהירה היום כי היא "מתכוונת להשקיע בהיקפים גדולים במהלך שלוש השנים הקרובות" ו"למנף את היתרונות בגודל ובפריסה על-מנת לבנות נוכחות משמעותית בישראל בזמן קצר".

עד כמה קצר? בחברה אומרים היום כי "בשלוש השנים הקרובות מתוכננים עשרות סניפים ברחבי ישראל, בתל-אביב, בבאר-שבע ובשאר חלקי הארץ. הם יהיו פרוסים גם בקניונים ומרכזי מסחר, גם ברחובות מרכזיים".

נכון לעכשיו המתכון המקורי של KFC שנמכר בישראל אינו כשר, כשבחברה מציינים כי "אחד הלקחים מהניסיון של KFC בישראל הוא לא להתגמש בטעם. אנחנו לא נתפשר הפעם, ניכנס עם המתכון המקורי של KFC ונוודא שהטעם של המוצר, שהוא הסימן המסחרי שלנו, יהיה זהה לשאר העולם".

בכך מתכוונים בחברה לניסיון הקודם שלה בשוק הישראלי, שנכשל בין היתר על רקע התאמת הטעם שנדרשה כדי לשווק מוצר כשר ודרשה שינוי של המתכון המקורי. 

"יש לנו פוטנציאל גדול מאוד לצמוח באוכלוסייה הישראלית שלא שומרת על כשרות. למעשה, מחקרים שערכנו מצביעה על כך שתפריט לא כשר עדין פונה ליותר מ-60% מהאוכלוסייה בישראל", אומרים היום בחברה.

פעילות הרשת מובלת בשלב זה על-יד KFC העולמית, כשמנהל הפעילות של KFC בישראל הוא עומר זיידנר, מנהל לשעבר בחברת קוקה-קולה בישראל.

בנוגע לשאלה האם הרשת צפויה להציע בישראל גם מוצרים צמחוניים, בדומה לפעילות של הרשת בארה"ב, שם החלה לייצר "ביונד פרייד צ'יקן" עם חברת ביונד מיט - נראה שלא בקרוב. "נוכל להציע מוצרים צמחוניים. עם זאת, זו אינה הצעת הליבה שלנו. בשלב הראשון של ההשקה נתמקד בארוחות העוף המוכרות שלנו. עם זאת, אנו נציע מוצרים צמחוניים ונפתח את התפריט שלנו באמצעות משובים עם לקוחותינו, שיעזרו לנו להחליט על התפריט הטוב ביותר לצרכן הישראלי", אמרו היום בחברה. 

רשת KFC סגרה את פעילותה בישראל בפעם האחרונה בשנת 2012, וכעת זהו הגלגול הרביעי של הרשת בשוק הישראלי, לאחר ששלושה ניסיונות להביא את קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) לישראל הסתיימו בכישלון צורב. הראשון היה בשנות ה-80, השני בשנות ה-90 והשלישי ב-2003, בדומה למותגים בינלאומיים שניסו את מזלם בישראל דוגמת ענקית בתי הקפה סטארבקס.

KFC נמצאת בבעלות תאגיד הענק YUM, המחזיק גם ברשתות פיצה האט וטאקו בל ונסחר בנאסד"ק לפי שווי של כ-32 מיליארד דולר. התאגיד מפעיל כ-45 אלף מסעדות במעל מ-135 מדינות ומהווה את אחת מקבוצות ההסעדה הגדולות בעולם.