אור ירוק לפרויקט מחיר למשתכן שנתקע בקריית אונו

מאות משפחות שזכו בדירות במסגרת מחיר למשתכן ממתינות כבר שנה וחצי לקידום הפרויקט • כעת נראה שנמצא פתרון למצבם

שטח הפרויקט / צילום: שלומי יוסף
שטח הפרויקט / צילום: שלומי יוסף

בשורות טובות למאות משפחות שזכו לפני כשנה וחצי בהגרלת מחיר למשתכן בקריית אונו, וקידום הפרויקט שלהם נתקע בשל סבך ביורוקרטי. בהמשך לחשיפת מצבם ב"גלובס" בחודש שעבר, הודיע השבוע מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, כי נמצא מתווה להוצאת הפרויקט לדרך חדשה.

מדובר בפרויקט רחב היקף שייבנה על קרקעות שנמצאות בחלקו הדרומי של מחנה תל השומר. בעבר הכריעה ועדת גבולות, כי חלק מהשטח יעבור לקריית אונו, ואולם ההמלצות לא נחתמו על ידי שר הפנים אריה דרעי עד היום. בין היתר, בשל מחלוקת בענייני ארנונה שלא נפתרה, ומשום שבמצב של ממשלת מעבר ישנו קושי לחתום על צו להעברת השטח. במצב שנוצר טען ראש העירייה, ישראל גל, כי על אף שיש הסכמה שהשטח יעבור מוניציפלית לשטח העיר, הוא לא יכול להוציא היתרי בנייה, שיאפשרו לחברות שמחזיקות בקרקע לקדם את בניית הבניינים.

לאחר מעורבות אינטנסיבית של אנשי מטה הדיור, שבמסגרתה עירבו גם את משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, נערכה פגישה של היועצים המשפטיים של העירייה, משרד הפנים, רמ"י ומטה הדיור לפתרון הבעיה. בעקבותיה כתב כהן לראש העירייה גל כי, "אין מניעה משפטית מקבלת החלטה בעניין העברת שטח מצומצם של כ-37 דונם כעת... יובהר, כי החלטה זו אינה מבטלת את המלצות ועדת רזין (ועדת הגבולות שהייתה בראשות פרופ’ ערן רזין, א.מ) ואת החלטת שר הפנים לשעבר סילבן שלום ביחס לשאר השטח, והמלצות הוועדה יובאו בפני שר הפנים שייכנס לתפקידו עם כינון ממשלה חדשה, וזאת לצורך קבלת החלטה בנוגע לשיוך השטח הגלילי באזור תל השומר".

גל מסר בתגובה: "זה הישג גדול לעיר קריית אונו ותושביה שקיבלו התחייבות כתובה ממנכ"ל משרד הפנים, שאישר כי המלצות ועדת הגבולות, יועברו לשר הפנים הבא לחתימה מיד אחרי הבחירות. מדובר גם בבשורה משמחת לדיירי "מחיר למשתכן", אשר בקרוב ניתן יהיה להסדיר את היתרי הבנייה שנתבקשו".