לא רק מזגנים: תדיראן מרחיבה את תחומי הפעילות ונכנסת לשוק חימום המים הביתי

מוצר החדש שפיתחה תדיראן אמור לספק חימום מהיר יחסית באמצעות משאבת חום הדומה לזו המותקנת במזגנים ושליטה על המערכת מרחוק באמצעות הסמארטפון • מדובר בדוד שמחירו כפול מדוד חשמל רגיל

בית חכם / אילוסטרציה: שאטרסטוק
בית חכם / אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת המזגנים תדיראן, שבשליטת משה ממרוד, נכנסת לשוק חימום המים לבתים באמצעות פיתוח של דוד חכם. המוצר החדש שפיתחה החברה אמור לספק חימום מהיר יחסית באמצעות משאבת חום הדומה לזו המותקנת במזגנים ושליטה על המערכת מרחוק באמצעות הסמארטפון.

מדובר בדוד שמחירו כפול מדוד חשמל רגיל, אך הוא מציע מחיר תחרותי ביחס לדודים החכמים הנמכרים בשוק כיום. בתדיראן מצהירים כי ההתקנה תאפשר "חיסכון של עד 70% בצריכת החשמל", וזאת לדבריהם בהשוואה ל"מערכות מיושנות ובזבזניות לחימום מים במבני מגורים, המבוססות על חשמל וגז".

משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן, מסר היום (ג'): "סימנו את 2020 כשנה שבה נעבור מפיתוח וייצור מזגנים בלבד לקטגוריות נוספות".

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'
 משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'

לפי תדיראן, המערכת החדשה נותנת מענה לתקנות התכנון והבנייה שייכנסו לתוקף בחודש הבא ויחולו על בנייני מגורים חדשים. תקנות אלה אוסרות על התקנת דודי חשמל וגז הצורכים חשמל באופן בזבזני, ומחייבות את הקבלנים בהתקנת מערכות חסכוניות לחימום מים בכל הדירות.

שוק הדודים החכמים נחשב לקטן יחסית ומוערך בכ-25 מיליון שקל, אך בעקבות התקנות החדשות הוא צפוי לצמוח בצורה משמעותית. עד כמה משמעותית? להערכת משרדי הממשלה, השוק יגיע בתוך חמש שנים להיקף של כ-250 מיליון שקל. בתדריאן שואפים להוות כ-40% מהשוק הזה.

תדיראן  עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מערכות מיזוג אוויר. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-692 מיליון שקל. הרווח הנקי שלה עמד על כ-51 מיליון שקל.