זה מה שהפיל את מניית טסלה בחדות אחרי ימים של עליות

אחרי שזינקה במעל ל-50% בשבוע האחרון, מניית טסלה שינתה כיוון ואיבדה 17% במסחר • הסיבה: נגיף הקורונה

מפעל טסלה בסין / צילום: רויטרס, Aly Song
מפעל טסלה בסין / צילום: רויטרס, Aly Song

מניית טסלה  צנחה בחדות ב-17.2% במסחר בוול סטריט לאחר שזינקה בתקופה האחרונה. 

הסיבה לכך היא התבטאות של בכיר בחברה שציין כי מסירת הרכבים, שתוכננה לתחילת פברואר, צפויה להידחות בשל התפרצות נגיף הקורונה בסין. יצרנית הרכבים החשמליים החלה במסירת רכבי מודל 3 ללקוחותיה בסין מהמפעל שלה בשנחאי בינואר. עם זאת, טסלה השאירה את המפעל בשנחאי סגור לאחר סיום חגיגות השנה החדשה בעקבות הנחיות הממשלה הסינית. 

לפי "CNBC", טאו לין, סגן נשיא בטסלה, אמר בתגובה לשאלת לקוח ברשת החברתית הסינית ווייבו כי "מסירת הרכבים המתוכננת בתחילת פברואר תידחה. אנחנו נדביק את קצב הייצור ברגע שתהיה השתפרות במצב התפרצות הנגיף". סין נתפסת כשוק פוטנציאלי ענק עבור טסלה. 

בתוך כך, חברת ההשקעות Canaccord הורידה היום את המלצת הקניה על המניה מ-"buy" ל-"hold", והשאירה את מחיר היעד למניה על 750 דולר. החברה ציינה שלמשקיעים כדאי לחכות להזמנות קנייה טובה יותר. 

בשבוע האחרון מניית טסלה עלתה בחדות. המניה זינקה בכ-400% מתחילת יוני, וב-50% מאז השבוע שעבר זאת בעקבות הדיווח על רבעון רווחי שני ברציפות. אתמול סיימה את המסחר בעלייה של 13% למחיר של 887 דולר למניה - מחיר שיא למניה. בנוסף, אתמול ציין המשקיע המיליארדר רון בארון שטסלה תגיע להכנסות של טריליון דולר בתוך 10 שנים ותמשיך לצמוח עוד מנקודה זו.