מנדלבליט הסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

היועמ"ש הודיע היום כי הוא מקבל את המינוי, אך במקביל מתח ביקורת על שר המשפטים אמיר אוחנה ועל עו"ד דן אלדד שהסכים לקחת על עצמו את המינוי • מנדלבליט: "מצב בו מינויו של מ"מ פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - איננו רצוי"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט ועו"ד דן אלדד / צילומים: רפי קוץ, איל יצהר
היועמ"ש אביחי מנדלבליט ועו"ד דן אלדד / צילומים: רפי קוץ, איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסיר את התנגדותו ממינויו של מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד דן אלדד, לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה.

במכתב ששיגר להנהלת הפרקליטות ולכלי התקשורת, מתח היועמ"ש ביקורת הן על שר המשפטים אמיר אוחנה, שהתעקש למנות את אלדד, והן על אלדד, שהסכים לקחת על עצמו את המינוי חרף התנגדותו. למרות זאת, מנדלבליט כתב כי החליט לוותר ולא לעמוד על התנגדותו למינוי בעת הזו.

במכתבו טען מנדלבליט כי השר אוחנה לא הציג בפניו נימוק ממשי כלשהו מדוע הוא מסרב לבחור באף אחד משבעת המועמדים שהציג בפניו. בין המועמדים: המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר; פרקליט מחוז דרום, עו"ד ציון אילוז; ועוד.

רק לפני מספר ימים חזר מנדלבליט על עמדתו כי קיימת מניעה משפטית במינוי מועמד ללא הסכמה שלו כיועמ"ש. חרף זאת, כעת מנדלבליט מודיע כי לא יעמוד על התנגדותו. את השינוי בעמדתו הוא מסביר כי "מצב בו מינויו של ממלא-מקום פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - איננו רצוי. יש בו כדי לפגוע בעבודת הפרקליטות ובאמון הציבור, ומכך יש להישמר. לעת הזו נדרש מכולנו לשלב כוחות כאיש אחד ולהתמקד באתגרים הרבים העומדים בפני מערכות החוק והמשפט במדינת ישראל".

לדברי מנדלבליט, "מתוך תחושת אחריות לאינטרסים חשובים אלה וכו', החלטתי - לא בלי היסוס - כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה מחייב כי למרות כל האמור, לא אעמוד על התנגדותי למינוי עו"ד אלדד, לעת הזו".

למרות דבריו של מנדלבליט על הצורך להימנע מהפיכת מינוי ממלא-מקום פרקליט המדינה לזירת עימות, הוא בחר במכתבו לבקר פומבית את אלדד על הסכמתו ליטול את התפקיד. "אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כמו שפעל", כתב היועמ"ש.